• Szkoła Ucząca Się
    • Ocenianie Kształtujące - serwis edukacyjny
    • Nauczyciel 1. klasa
    • Solidarna Szkoła
    • Kształcenie Obywatelskie w Szkole Samorządowej (KOSS)
    • Konkurs Wiedzy Obywatelskiej i Ekonomicznej
    • Szkoła z klasą 2.0
    • WF z klasą
    • Koduj z Klasą
    • Klasna Shkola
    • MÅ‚odzi przedsiÄ™biorczy
    • Szkoła tolerancji
    • Cyfrowa Akademia
    • Rozmawiajmy o uchodźcach!
    • Samorząd uczniowski
    • Młody Obywatel
    • Weź oddech
    • Edukacja globalna
    • Zgodnie z naturą
    • Kulthurra!
    • Filmoteka szkolna. Akcja!
    • Włącz się. Młodzi i media
      • Nienawiść. Jestem przeciw!
      • Wrota Wiedzy
      • Młodzi głosują
      • Nagroda im. Ireny Sendler
      • Mamy prawo
      • Gimnazjalny Projekt Edukacyjny
      • Opowiem ci o wolnej Polsce
      • W świat z klasą
      • Ślady przeszłości - uczniowie adoptują zabytki
      • Czytam sobie w bibliotece
      • Mistrzowie kodowania
      • Działasz.pl
      • Centrum Edukacji Obywatelskiej
      • Sejm Dzieci i Młodzieży
        • Akademia uczniowska
        • Aktywna edukacja
      Aktywna edukacja

      Materiały z kursu dla koordynatorów

      Zapraszamy do zapoznania się z materiałami dostępnymi dla koordynatorów pracujących na platformie w programie "Aktywna edukacja". Dowiesz się z nich od czego zacząć wprowadzanie Technologii Informacyjno-Komunikacyjnych (TIK) do efektywnego nauczania, uświadomisz sobie znaczenie dobrej współpracy zespołu TIK. Po prawej stronie w menu znajdziesz linki do materiałów z poszczególnych modułów

       

      MODUŁ I: Od czego zacząć pracę z TIK w szkole?


      MODUŁ II: Rola TIK w realizacji celów uczenia się


      W tym module dowiesz się od czego zacząć wprowadzanie Technologii Informacyjno-Komunikacyjnych (TIK) do efektywnego nauczania, uświadomisz sobie znaczenie dobrej współpracy zespołu TIK. 

      Dowiesz się: jak określać cele uczenia się uczniów, jak formułować kryteria ich osiągnięcia, jak technologia informacyjna i komunikacyjna może wspierać świadome uczenie się uczniów; nauczysz się weryfikować dobre praktyki stosowania TIK w uczeniu się uczniów.

      MODUŁ III: Rola koordynatora w prowadzeniu spotkań z nauczycielami. Sieci współpracy.


      MODUŁ IV: Wykorzystywanie TIK w nauczaniu przedmiotów i w realizowaniu funkcji wychowawczej


      Poznasz przykłady dobrych praktyk TIK, nauczysz się pracować z nauczycielami ze swojej szkoły nad tworzeniem oraz zbieraniem dobrych praktyk TIK; poznasz zasady organizowania i działania sieci współpracy; poznasz różne modele wykorzystywania TIK w pracy z uczniami; pogłębisz swoje umiejętności przygotowania zajęć dydaktycznych i wychowawczych z wykorzystaniem TIK.

      Poznasz różne modele wykorzystywania TIK w pracy z uczniami; pogłębisz swoje umiejętności przygotowania zajęć dydaktycznych i wychowawczych z wykorzystaniem TIK; poznasz przykłady narzędzi TIK, które można wykorzystać w nauczaniu poszczególnych przedmiotów.

      MODUŁ V: Komunikacja dotycząca postępów ucznia. Wykorzystanie TIK w przekazywaniu informacji zwrotnej.


      MODUŁ VI: Narzędzia TIK w realizacji projektów edukacyjnych


      Poznasz istotę i strukturę informacji zwrotnej (IZ/ oceny kształtującej/  komentarza edukacyjnego) dla ucznia; dowiesz się, jak tworzyć pracę domową dla uczniów, aby wykorzystanie TIK nie było odtwórcze; nauczysz się tworzyć i przekazywać informację zwrotną do pracy ucznia w pakiecie Office; dowiesz się, jak przekazywać IZ uczniom oraz pozyskiwać od nich IZ za pośrednictwem wybranych narzędzi online; dowiesz się, jak przekazywać informację zwrotną o postępach uczniów do ich rodziców przy pomocy wybranych narzędzi TIK.

      Materiał merytoryczny w szóstym module kursu dotyczy głównie przybliżenia projektu edukacyjnego jako metody nauczania. Zastanowimy się wspólnie nad rolami nauczyciela – opiekuna projektu i uczniów. Przyjrzymy się przykładom projektów edukacyjnych realizowanych w szkołach na różnym poziomie kształcenia, aby lepiej poznać specyfikę pracy uczniów, którzy wykorzystali tę metodę w praktyce.

      MODUŁ VII: Podsumowanie i wnioski


      DYPLOM UZNANIA DLA NAUCZYCIELI: do pobrania w formacie PDF