• Szkoła Ucząca Się
    • Ocenianie Kształtujące - serwis edukacyjny
    • Nauczyciel 1. klasa
    • Solidarna Szkoła
    • Kształcenie Obywatelskie w Szkole Samorządowej (KOSS)
    • Konkurs Wiedzy Obywatelskiej i Ekonomicznej
    • Szkoła z klasą 2.0
    • WF z klasą
    • Koduj z Klasą
    • Klasna Shkola
    • Młodzi przedsiębiorczy
    • Szkoła tolerancji
    • Cyfrowa Akademia
    • Rozmawiajmy o uchodźcach!
    • Samorząd uczniowski
    • Młody Obywatel
    • Weź oddech
    • Edukacja globalna
    • Zgodnie z naturą
    • Kulthurra!
    • Filmoteka szkolna. Akcja!
    • Włącz się. Młodzi i media
      • Nienawiść. Jestem przeciw!
      • Wrota Wiedzy
      • Młodzi głosują
      • Nagroda im. Ireny Sendler
      • Mamy prawo
      • Gimnazjalny Projekt Edukacyjny
      • Opowiem ci o wolnej Polsce
      • W świat z klasą
      • Ślady przeszłości - uczniowie adoptują zabytki
      • Czytam sobie w bibliotece
      • Mistrzowie kodowania
      • Działasz.pl
      • Centrum Edukacji Obywatelskiej
      • Sejm Dzieci i Młodzieży
        • Akademia uczniowska
        • Aktywna edukacja
        • Noc bibliotek
      Aktywna edukacja

      Metody pomocne w zbieraniu dobrych praktyk

      Jednym z zadań koordynatora jest zbieranie dobrych praktyk wypracowanych przez nauczycieli w szkole oraz przesłanie ich do swojego moderatora w projekcie. Zależy nam przede wszystkim, żeby nauczyciele potrafili ocenić pomysł wykorzystania narzędzi TIK, odnosząc się do stopnia jego przydatności oraz do korzyści dla procesu uczenia się uczniów. Jesteśmy przekonani, że pomoże to wybrać takie narzędzia, które w rzeczywisty sposób przyczynią się do efektywniejszej realizacji celów zajęć niż inne, stosowane dotychczas metody. Dlatego zachęcamy do upowszechniania dobrych praktyk przede wszystkim na terenie waszej szkoły – korzystajcie z własnych pomysłów, wymaniajcie sprawdzone i skuteczne pomysły.

      Alternatywą dla powszechnego zbierania dobrych praktyk z pomocą poczty mailowej mogą być inne narzędzia TIK, np. dokumenty Google, komunikator Skype, platformy e-learningowe, zakładka poświęcona dobrym praktykom na stronie internetowej szkoły. Można też korzystać z konwencjonalnych sposobów, np. gromadzić wydrukowane opisy w segregatorze, czy zorganizować „galerię” lub „gadającą ścianę” w pokoju nauczycielskim, bibliotece lub pracowni komputerowej. Najskuteczniejsza jest profesjonalna rozmowa nauczycieli na temat stosowanych pomysłów na lekcji oraz sposobów realizacji podstawy programowej.