• Szkoła Ucząca Się
    • Ocenianie Kształtujące - serwis edukacyjny
    • Nauczyciel 1. klasa
    • Solidarna Szkoła
    • Kształcenie Obywatelskie w Szkole Samorządowej (KOSS)
    • Konkurs Wiedzy Obywatelskiej i Ekonomicznej
    • Szkoła z klasą 2.0
    • WF z klasą
    • Koduj z Klasą
    • Klasna Shkola
    • Młodzi przedsiębiorczy
    • Szkoła tolerancji
    • Cyfrowa Akademia
    • Rozmawiajmy o uchodźcach!
    • Samorząd uczniowski
    • Młody Obywatel
    • Weź oddech
    • Edukacja globalna
    • Zgodnie z naturą
    • Kulthurra!
    • Filmoteka szkolna. Akcja!
    • Włącz się. Młodzi i media
      • Nienawiść. Jestem przeciw!
      • Wrota Wiedzy
      • Młodzi głosują
      • Nagroda im. Ireny Sendler
      • Mamy prawo
      • Gimnazjalny Projekt Edukacyjny
      • Opowiem ci o wolnej Polsce
      • W świat z klasą
      • Ślady przeszłości - uczniowie adoptują zabytki
      • Czytam sobie w bibliotece
      • Mistrzowie kodowania
      • Działasz.pl
      • Centrum Edukacji Obywatelskiej
      • Sejm Dzieci i Młodzieży
        • Akademia uczniowska
        • Aktywna edukacja
        • Noc bibliotek
      Aktywna edukacja

      Od czego zacząć wprowadzanie TIK?

      Odpowiedź na to pytanie jest w takim samym stopniu łatwa, co trudna. Nie ma jednej drogi wprowadzania TIK. Każda szkoła, nauczyciel i uczniowie muszą dysponować pewnymi zasobami mieszczącymi się w dwóch obszarach: 

      • kompetencji – wiedza, umiejętności i doświadczenia uczniów oraz grupy nauczycieli, którzy chcą wykorzystywać TIK jako wsparcie edukacyjne,
      • technicznym – posiadane urządzenia TIK wraz z oprogramowaniem.

       

      W kursie koordynatorzy pracują przede wszystkim nad podnoszeniem kompetencji nauczycieli, które dotyczą planowania i prowadzenia dobrych lekcji oraz wykorzystania w nich TIK jako środka przyspieszającego osiąganie celów dydaktycznych. Nasze wsparcie będzie dotyczyło także wykorzystania oprogramowania i Internetu, ale nie od strony technicznej posiadanego sprzętu. Startujemy w momencie, w którym placówka dysponuje komputerami wraz z oprogramowaniem i ma zorganizowaną, sprawnie działającą sieć bezprzewodową (lub przewodową), zaś nauczyciele i uczniowie gotowi są podjąć TIK-owe wyzwanie.