• Szkoła Ucząca Się
    • Ocenianie Kształtujące - serwis edukacyjny
    • Nauczyciel 1. klasa
    • Solidarna Szkoła
    • Kształcenie Obywatelskie w Szkole Samorządowej (KOSS)
    • Konkurs Wiedzy Obywatelskiej i Ekonomicznej
    • Szkoła z klasą 2.0
    • WF z klasą
    • Koduj z Klasą
    • Klasna Shkola
    • Młodzi przedsiębiorczy
    • Szkoła tolerancji
    • Cyfrowa Akademia
    • Rozmawiajmy o uchodźcach!
    • Samorząd uczniowski
    • Młody Obywatel
    • Weź oddech
    • Edukacja globalna
    • Zgodnie z naturą
    • Kulthurra!
    • Filmoteka szkolna. Akcja!
    • Włącz się. Młodzi i media
      • Nienawiść. Jestem przeciw!
      • Wrota Wiedzy
      • Młodzi głosują
      • Nagroda im. Ireny Sendler
      • Mamy prawo
      • Gimnazjalny Projekt Edukacyjny
      • Opowiem ci o wolnej Polsce
      • W świat z klasą
      • Ślady przeszłości - uczniowie adoptują zabytki
      • Czytam sobie w bibliotece
      • Mistrzowie kodowania
      • Działasz.pl
      • Centrum Edukacji Obywatelskiej
      • Sejm Dzieci i Młodzieży
        • Akademia uczniowska
        • Aktywna edukacja
        • Noc bibliotek
      Aktywna edukacja

      Seria wydawnicza „Aktywnej edukacji”

      Szkoły uczestniczące w programie oraz uczestnicy naszych kursów otrzymują publikacje dotyczące efektywnego nauczania i uczenia się. Nie oznacza to jednak, że inni zainteresowani nie będą mogli się z nimi zapoznać – dla nich przygotowaliśmy bezpłatne e-booki w kilku popularnych formatach oraz dajemy możliwość lektury online.
      Dotychczas wydaliśmy trzy książki oraz jeden niewielki poradnik udzielania oceny rozwojowej. W planach na rok 2015 mamy jeszcze wydanie modelowych scenariuszy lekcji i dobrych praktyk dydaktycznych, które powstawały w trakcie programu.

       

      Okładka książki Uczę (się) w szkole

       

       

      Danuta Sterna
      Uczę (się) w szkole

       

      Praktyczna pomoc w pracy dydaktycznej – rozważania na temat skutecznej edukacji zostały wzbogacone o przykłady dobrych praktyk nauczycielskich. Autorka, była nauczycielka matematyki, od kilkunastu lat pomaga dyrektorom szkół i nauczycielom efektywniej pracować, a uczniom – skuteczniej się uczyć. W nowej książce opisuje pięć strategii wykorzystywanych w nauczaniu zgodnie zasadami Oceniania Kształtującego (OK).

       

         

      Okładka książki Cele uczenia się

       

       

      Connie M. Moss i Susan M. Brookhart
      Cele uczenia się. Jak pomóc uczniom zrozumieć każdą lekcję
      przekład: Weronika Gasperczyk
       
      Autorki – amerykańskie dydaktyczki – wychodzą z założenia, że wyniki w nauce poszczególnych uczniów wychodzą od nich samych, a najlepsze efekty osiąga się wówczas, kiedy nauczyciele podchodzą do nauczania z punktu widzenia uczniów. Do tego potrzebna jest umiejętność formułowania celów lekcji w języku ucznia.

       

         

      Okładka książki Efektywne wykorzystanie nowych technologii na lekcjach

       

       

      Howard Pitler, Elizabeth Hubbell i Matt Kuhn
      Efektywne wykorzystanie nowych technologii na lekcjach
       
      Poradnik wykorzystywania TIK w codziennej pracy nauczyciela – do udzielania informacji zwrotnej i formułowania celów lekcji, a także inicjowania współpracy, przygotowywania podsumowań czy zadawania pracy domowej. Autorzy przedstawiają i omawiają programy służące do tworzenia dokumentów, multimediów i baz danych, wspierających przeprowadzanie burz mózgów i zabaw ruchowych, a także platformy edukacyjne.
       
       
         
      Okładka książki Oceniam, ucząc
      Oceniam, ucząc. Poradnik dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej
      praca zbiorowa pod redakcją Danuty Sterny
       
      Poradnik ten powstał z dostrzeżonej przez nas potrzeby zmiany. Ma ilustrować, jak można przekazywać uczniom ocenę ich pracy, wiedzy i osiągnięć, która pomaga się uczyć, a nie etykietuje i demotywuje, jak ma to miejsce w wypadku niewiele mówiących stopni. Wydaje nam się to szczególnie ważne w wypadku najmłodszych uczniów, dla których konsekwencje wynikające z rywalizacji i motywowania do uczenia się poprzez stopnie mogą być nieodwracalne i trwale zaważyć na ich stosunku do nauki.
      Publikacja osadza zagadnienia oceniania pomagającego się uczyć w szerszym kontekście oceniania kształującego oraz pokazuje różnorodne techniki oceniania przydatne w pracy z najmłodszymi uczniami. Wszystkie artykuły zostały napisane przez polskie nauczycielki, które chciały podzielić się swoimi sprawdzonymi rozwiązaniami.
       
       
       
      Technologie informacyjno-komunikacyjne na lekcjach. Przykładowe konspekty i polecane praktyki
      Małgorzata Ostrowska, Danuta Sterna

      Książka stanowi zachętę do stosowania TIK w szkole: twórczego, aktywizującego uczniów i nawiązującego do celów nauczania. Autorki pokazują, jak tworzyć konspekt lekcji, aby efektywnie wykorzystywać nowoczesne technologie, a jednocześnie realizować zasady oceniania kształtującego. Omawiają różne modele stosowania TIK w szkole i kryteria, jakimi warto się przy tym kierować.
      Autorki opierają się na scenariuszach lekcji i dobrych praktykach wykorzystania TIK na lekcjach przedmiotowych i w organizacji pracy szkoły, powstałych w ramach programu Aktywna edukacja. Prezentujemy je w książce i na dołączonej do niej płycie. Można je także oglądać online.

      Zobacz konspekty lekcji i dobre praktyki w naszej przeglądarce!

         

       

      Polecamy lekturze

      Strony