• Szkoła Ucząca Się
    • Ocenianie Kształtujące - serwis edukacyjny
    • Nauczyciel 1. klasa
    • Solidarna Szkoła
    • Kształcenie Obywatelskie w Szkole Samorządowej (KOSS)
    • Konkurs Wiedzy Obywatelskiej i Ekonomicznej
    • Szkoła z klasą 2.0
    • WF z klasą
    • Koduj z Klasą
    • Klasna Shkola
    • Młodzi przedsiębiorczy
    • Szkoła tolerancji
    • Cyfrowa Akademia
    • Rozmawiajmy o uchodźcach!
    • Samorząd uczniowski
    • Młody Obywatel
    • Weź oddech
    • Edukacja globalna
    • Zgodnie z naturą
    • Kulthurra!
    • Filmoteka szkolna. Akcja!
    • Włącz się. Młodzi i media
      • Nienawiść. Jestem przeciw!
      • Wrota Wiedzy
      • Młodzi głosują
      • Nagroda im. Ireny Sendler
      • Mamy prawo
      • Gimnazjalny Projekt Edukacyjny
      • Opowiem ci o wolnej Polsce
      • W świat z klasą
      • Ślady przeszłości - uczniowie adoptują zabytki
      • Czytam sobie w bibliotece
      • Mistrzowie kodowania
      • Działasz.pl
      • Centrum Edukacji Obywatelskiej
      • Sejm Dzieci i Młodzieży
        • Akademia uczniowska
        • Aktywna edukacja
        • Noc bibliotek
      Aktywna edukacja

      Cyfrowa ścieżka – kurs e-learningowy

       

      Podstawą CYFROWEJ ŚCIEŻKI jest robudowany, roczny kurs internetowy dla nauczycieli pełniących funkcję koordynatora przedmiotowego lub szkolnego. 

       

       

      Koordynatorzy szkolni oraz koordynatorzy przedmiotowi biorą udział w kursie dostosowanym do pełnionej przez nich funkcji. Kurs dla koordynatorów szkolnych koncentruje się wokół problemów wyboru sprzętu, zarządzania nim oraz takiej organizacji pracy, by można było jak najlepiej wykorzystać go w dydaktyce. Koordynatorzy przedmiotowi dowiadują się więcej o zasadach skutecznego nauczania i wprowadzania TIK na lekcjach w takich sposób, by przyczynił się do sukcesu edukacyjnego. Warto pamiętać, że dla przygotowaliśmy aż 12 wersji dla nauczycieli różnych przedmiotów – dzięki temu koordynatorzy przedmiotowi zawsze będą otrzymywać przykłady związane z tym, czego uczą.

       

      Obie odmiany kursu zaczynają się w listopadzie i kończą w maju. Składają się z sześciu modułów tematycznych trwających na ogół około miesiąca – dokładny harmonogram kursów pobierzesz, korzystając z odnośników na dole tej strony. Poszczególne obszary tematyczne znajdują swoje podsumowanie w zadaniach praktycznych, które wykonuje koordynator. W ich wykonywaniu wspierają uczestnika nasi moderatorzy. Zachęcamy również do wymiany informacji i konsultowania się z innymi nauczycielami na specjalnie przygotowanym forum kursu. Co dwie głowy to nie jedna... a co dopiero kilka tysięcy głów zaangażowanych we wspólne uczenie się!

       

      Kursy mają charakter coachingowy, co oznacza, że dokonaniu reflekcji nad własnym rozwojem pomaga moderator komentujący wykonanie zadań i wspierający uczestnika w bieżącej pracy. Dzięki indywidualnej opiece możliwe jest wyznaczenie obszaru najbliższego rozwoju osoby biorącej udział w kursie i pomoc w określeniu, jaki może być kolejny krok w doskonaleniu warsztatu dydaktycznego. Takie podejście pozwala uniknąć wielu błędów, które popełnili już inni, a także minimalizuje ryzyko zniechęcenia wynikającego z postawienia sobie zbyt ambitnych czy wręcz nierealnych celów.

       

      Podsumowując: stawiamy na interakcję w uczeniu się oraz indywidualizację nauczania. E-learning to przecież nie jest zwykły kurs korespondencyjny prowadzony w sieci. Wiemy, jak wykorzystać technologię, żeby lepiej uczyć... i chcemy przekazać tę wiedzę Tobie.

       

      (FM)