• Szkoła Ucząca Się
    • Ocenianie Kształtujące - serwis edukacyjny
    • Nauczyciel 1. klasa
    • Solidarna Szkoła
    • Kształcenie Obywatelskie w Szkole Samorządowej (KOSS)
    • Konkurs Wiedzy Obywatelskiej i Ekonomicznej
    • Szkoła z klasą 2.0
    • WF z klasą
    • Koduj z Klasą
    • Klasna Shkola
    • Młodzi przedsiębiorczy
    • Szkoła tolerancji
    • Cyfrowa Akademia
    • Rozmawiajmy o uchodźcach!
    • Samorząd uczniowski
    • Młody Obywatel
    • Weź oddech
    • Edukacja globalna
    • Zgodnie z naturą
    • Kulthurra!
    • Filmoteka szkolna. Akcja!
    • Włącz się. Młodzi i media
      • Nienawiść. Jestem przeciw!
      • Wrota Wiedzy
      • Młodzi głosują
      • Nagroda im. Ireny Sendler
      • Mamy prawo
      • Gimnazjalny Projekt Edukacyjny
      • Opowiem ci o wolnej Polsce
      • W świat z klasą
      • Ślady przeszłości - uczniowie adoptują zabytki
      • Czytam sobie w bibliotece
      • Mistrzowie kodowania
      • Działasz.pl
      • Centrum Edukacji Obywatelskiej
      • Sejm Dzieci i Młodzieży
        • Akademia uczniowska
        • Aktywna edukacja
        • Noc bibliotek
      Aktywna edukacja

      Samouczki – TIK na co dzień

      Jak stosować blog? Jak pracować w chmurze? Jak przygotować prezentację? Jak nie łamać prawa autorskiego? Zapraszamy wszystkich nauczycieli do skorzystania z minikursów użycia TIK na lekcjach.

      Samouczki dostępne są na platformie samouczki.ceo.org.pl. Można z nich korzystać zarówno na komputerach stacjonarnych i laptopach, jak i  urządzeniach mobilnych oraz czytnikach ebooków. Staraliśmy się, żeby mogły z nich korzystać również osoby niepełnosprawne.

       

      W naszych materiałach edukacyjnych staramy się polecać jak najwięcej typowych samouczków do aplikacji przydatnych dla nauczycieli różnych przedmiotów. Omawiamy je na stronie internetowej programu oraz platformie e-learningowej. Oprócz tego postawiliśmy stworzyć samouczki, które stanowią nie tyle instrukcje obsługi, ile minikursy różnych programów i aplikacji pogrupowanych tematycznie.

      Świadomie rzucamy ich użytkowników na głęboką wodę, zachęcając do zastosowania danej aplikacji przed przeczytaniem, jak działa. Taka formuła spełnia dwa założenia. Po pierwsze działa według metodologii uczenia się osób dorosłych, zgodnie z którą lepiej zapamiętujemy rzeczy wpisane w nasze osobiste doświadczenie. Po drugie przypomina trochę sposób, w jaki korzystają z technologii tzw. cyfrowi tubylcy. Warto spróbować swoich sił w  uczeniu się w stylu XXI wieku – metodą prób i błędów, bez definicji, tak, jak to robi większość dzisiejszych uczniów.

      Zuzanna Michalska

      fragment artykułu z materiałów na konferencję otwierającą

       

      Grafika na stronie głównej: nokhoog_buchachon (lic. FreeDigitalPhotos.net)

      Zobacz także: