• Szkoła Ucząca Się
    • Ocenianie Kształtujące - serwis edukacyjny
    • Nauczyciel 1. klasa
    • Solidarna Szkoła
    • Kształcenie Obywatelskie w Szkole Samorządowej (KOSS)
    • Konkurs Wiedzy Obywatelskiej i Ekonomicznej
    • Szkoła z klasą 2.0
    • WF z klasą
    • Koduj z Klasą
    • Klasna Shkola
    • Młodzi przedsiębiorczy
    • Szkoła tolerancji
    • Cyfrowa Akademia
    • Rozmawiajmy o uchodźcach!
    • Samorząd uczniowski
    • Młody Obywatel
    • Weź oddech
    • Edukacja globalna
    • Zgodnie z naturą
    • Kulthurra!
    • Filmoteka szkolna. Akcja!
    • Włącz się. Młodzi i media
      • Nienawiść. Jestem przeciw!
      • Wrota Wiedzy
      • Młodzi głosują
      • Nagroda im. Ireny Sendler
      • Mamy prawo
      • Gimnazjalny Projekt Edukacyjny
      • Opowiem ci o wolnej Polsce
      • W świat z klasą
      • Ślady przeszłości - uczniowie adoptują zabytki
      • Czytam sobie w bibliotece
      • Mistrzowie kodowania
      • Działasz.pl
      • Centrum Edukacji Obywatelskiej
      • Sejm Dzieci i Młodzieży
        • Akademia uczniowska
        • Aktywna edukacja
        • Noc bibliotek
      Aktywna edukacja

      Spotkanie zespołu nr 26

      Kiedy: 18 marca 2015
      Gdzie: Prywatna Szkoła Podstawowa "Szkoła jak Dom" w Katowicach
      Typ zespołu: dyrektorzy
       

      Jednym zdaniem:

      (...) obecne dyrektorki wymieniały się ciekawymi spostrzeżeniami, jak motywować do (...) wykorzystania TIK na lekcjach. Często padało określenie, że warto świecić przykładem i dlatego one są w tym programie.

      Relacja ze spotkania (fragmenty):

      Ciekawym pomysłem podzieliła się jedna z pań dyrektorek. U niej w szkole nauczyciele mają możliwość realizacji godzin dodatkowych, tzw. "karcianych", w formie kursów online. Wieczorem w godzinach, które odpowiadaja i nauczycielowi, i uczniowi, spotykają się online nauczyciel z uczniem, np. na zajęcaich z fizyki. Uważam to za znakomity pomysł do pracy zarówno z uczniem zdolnym, jak i z tym potrzebującym wsparcia.

      Padła też teza, że gdy w szkole jest niewielka ilość sprzętu - jedna tablica, jeden laptop - to sytuacja jest napięta, każdy chce skorzystać, a nie wszyscy mogą lub umieją, bo chociaż zostali przeszkoleni, to jeśli nie mogą używać sprzętu, programów na co dzień, to po prostu zapominają, jak dane narzędzie używać.

      Z kolei inna uczestniczka zachwalała dziennik elektroniczny, który możemy mieć na smartfonie. Powiem szczerze, że mnie taka forma dziennika elektornicznego bardziej by odpowiadała, zwykle brakuje mi czasu, by tam zaglądać, aplikacja na smartfona z pewnoścą poprawiłaby częstotliwość moich odwiedzin na stronach dziennika elektronicznego moich dzieci. Wszystkie uczesniczki stwiedziły, że koniecznie muszą spradzić, czy mogą coś takiego zaoferować u siebie w szkole dla rodziców swoich uczniów.

      Omawiane narzędzia i zasoby:

      • padlet - wirtualna tablica;

      • prezi - program do prezentacji;

      • trello - aplikacja do zarządzania projektem, zadaniami;

      • ankiety w programie Google - co uczestniczki uznały za rewelacyjne odkrycie, chwaliły za prostotę i łatwość obsługi, a także darmowy do niego dostep.

       
      Oprac. CSG

      na podstawie sprawozdania Wioletty Matusiak