• Szkoła Ucząca Się
    • Ocenianie Kształtujące - serwis edukacyjny
    • Nauczyciel 1. klasa
    • Solidarna Szkoła
    • Kształcenie Obywatelskie w Szkole Samorządowej (KOSS)
    • Konkurs Wiedzy Obywatelskiej i Ekonomicznej
    • Szkoła z klasą 2.0
    • WF z klasą
    • Koduj z Klasą
    • Klasna Shkola
    • Młodzi przedsiębiorczy
    • Szkoła tolerancji
    • Cyfrowa Akademia
    • Rozmawiajmy o uchodźcach!
    • Samorząd uczniowski
    • Młody Obywatel
    • Weź oddech
    • Edukacja globalna
    • Zgodnie z naturą
    • Kulthurra!
    • Filmoteka szkolna. Akcja!
    • Włącz się. Młodzi i media
      • Nienawiść. Jestem przeciw!
      • Wrota Wiedzy
      • Młodzi głosują
      • Nagroda im. Ireny Sendler
      • Mamy prawo
      • Gimnazjalny Projekt Edukacyjny
      • Opowiem ci o wolnej Polsce
      • W świat z klasą
      • Ślady przeszłości - uczniowie adoptują zabytki
      • Czytam sobie w bibliotece
      • Mistrzowie kodowania
      • Działasz.pl
      • Centrum Edukacji Obywatelskiej
      • Sejm Dzieci i Młodzieży
        • Akademia uczniowska
        • Aktywna edukacja
        • Noc bibliotek
      Aktywna edukacja

      Uczymy myślenia

      Pracownia Przedmiotów Przyrodniczych Instytutu Badań Edukacyjnych przygotowała bardzo interesującą publikację dla nauczycieli.

       

      Uczymy myślenia to zbiór przykładowych zadań z biologii, chemii, fizyki i geografii. Wśród poruszonych zagadnień znalazły się: wpływ witaminy K na szczury, otrzymywanie wody pitnej przy użyciu stożka wodnego, budowa opakowań TetraPak® czy półkule magdeburskie. Wszystkie zadania zostały opatrzone metryczką zawierającą klucz odpowiedzi, powiązanie z celami kształcenia i treściami nauczania oraz komentarz dotyczący wykorzystania zadania na lekcji.

      Publikacja przełamuje dwa stereotypy. Po pierwsze udowadnia, że lekcje przedmiotów przyrodniczych nie muszą być nudne i trudne, a nawet przedmioty uważane za typowo faktograficzne, takie jak biologia, stanowią wspaniały obszar do intelektualnej eksploracji. Po drugie — że pytania zamknięte, jeśli się je mądrze stosuje, mają większą wartość dydaktyczną i diagnostyczną, niż twierdzą niektórzy.

       

      Zadania zostały opracowane i przetestowane podczas warsztatów Pracowni Przedmiotów Przyrodniczych. Wieloetapowa recenzja oraz starannie przeprowadzony pilotaż gwarantują ich przydatność w procesie nauczania i uczenia się.

      Uczymy myślenia. Zadania z przedmiotów przyrodniczych można pobrać w formacie PDF , MOBI  lub ePUB . Polecamy również inne publikacje Instytutu. Ich pełny spis można znaleźć na poświęconej im stronie.

       

      Oprac. FM