• Szkoła Ucząca Się
    • Ocenianie Kształtujące - serwis edukacyjny
    • Nauczyciel 1. klasa
    • Solidarna Szkoła
    • Kształcenie Obywatelskie w Szkole Samorządowej (KOSS)
    • Konkurs Wiedzy Obywatelskiej i Ekonomicznej
    • Szkoła z klasą 2.0
    • WF z klasą
    • Koduj z Klasą
    • Klasna Shkola
    • Młodzi przedsiębiorczy
    • Szkoła tolerancji
    • Cyfrowa Akademia
    • Rozmawiajmy o uchodźcach!
    • Samorząd uczniowski
    • Młody Obywatel
    • Weź oddech
    • Edukacja globalna
    • Zgodnie z naturą
    • Kulthurra!
    • Filmoteka szkolna. Akcja!
    • Włącz się. Młodzi i media
      • Nienawiść. Jestem przeciw!
      • Wrota Wiedzy
      • Młodzi głosują
      • Nagroda im. Ireny Sendler
      • Mamy prawo
      • Gimnazjalny Projekt Edukacyjny
      • Opowiem ci o wolnej Polsce
      • W świat z klasą
      • Ślady przeszłości - uczniowie adoptują zabytki
      • Czytam sobie w bibliotece
      • Mistrzowie kodowania
      • Działasz.pl
      • Centrum Edukacji Obywatelskiej
      • Sejm Dzieci i Młodzieży
        • Akademia uczniowska
        • Aktywna edukacja
        • Noc bibliotek
      Filmoteka szkolna. Akcja!

      Publikacja „Filmoteka Szkolna. Materiały edukacyjne”

      Filmoteka Szkolna. Materiały edukacyjne cz. I

      Autorami tekstów w poniżeszj publikacji są nauczyciele wykorzystujący filmy w swojej praktyce szkolnej, animatorzy pracujący z młodzieżą na zajęciach pozalekcyjnych, a także filmoznawcy. Wszystkich ich łączy przekonanie, że wartościowe filmy trzeba pokazywać młodzieży i z nią o nich rozmawiać.

      Publikacja pt. „Filmoteka Szkolna. Materiały edukacyjne” powstała jako efekt rocznej pracy uczniów i nauczycieli z materiałem opracowanym w ramach programu Filmoteka Szkolna. Mamy nadzieję, że stanie się ona dla Państwa źródłem wiedzy i inspiracji do działań związanych z filmem w szkole. Publikacja ma na celu przede wszystkim zachęcić Państwa do wykorzystywania materiałów w czasie zajęć szkolnych. Znalazły się w niej przykłady filmowych lekcji z języka polskiego, historii, wiedzy o społeczeństwie, filozofii, informatyki, a także zajęć artystycznych – plastyki, muzyki czy wiedzy o kulturze. Zależało nam, aby pokazać, że film może stać się doskonałym pretekstem do rozmów na lekcjach wychowawczych, że warto wykorzystywać go w czasie zajęć pozalekcyjnych. Scenariusze lekcji zostały uzupełnione o refleksje dotyczące analizy filmu, metod pracy z materiałem audiowizualnym oraz propozycje twórczych działań uczniowskich.

       

      Filmoteka Szkolna. Materiały edukacyjne cz. II

      „Filmoteka Szkolna. Materiały pomocnicze dla nauczycieli cz.II” - to obszerna publikacja zawierającą 22 nowe scenariusze lekcji oparte na wybitnych polskich produkcjach filmowych, takich jak np. „Kanał” Andrzeja Wajdy, „Dekalog” Krzysztofa Kieślowskiego czy „Ubu Król” Piotra Szulkina. Filmy, na podstawie, których zostały opracowane zajęcia, będą wkrótce udostępnione on-line ( na stronie www.filmotekaszkolna.pl ) w ramach przygotowanego II pakietu Filmoteki Szkolnej, większość z ich dostępna jest także w sprzedaży.
       
      Scenariusze przeznaczone są na lekcje: j. polskiego, historii, wiedzy o społeczeństwie, lekcje artystyczne, filozofii i etyki oraz godzinę wychowawczą. Autorami tekstów są nauczyciele-praktycy od wielu lat pracujący z filmem z młodzieżą. W publikacji znalazł się także szereg artykułów dotyczących metodyki pracy z filmem w szkole oraz dobrych praktyk i propozycji twórczych działań z młodzieżą.
       
       - W jaki sposób podchodzić do filmu fabularnego, jako źródła historycznego?
       
      - Na czym polega specyfika polskiego dokumentu i jak wykorzystać film dokumentalny na lekcji?
       
      - Gdzie szukać własnych tropów interpretacyjnych omawiając film animowany?
       
      - Jak rozmawiać z uczniami o filmach trudnych?
       
      Na te i wiele innych pytań znajdziecie Państwo odpowiedź sięgając po naszą publikację. Zapraszamy do lektury. Publikacja jest do pobrania w pliku PDF (poniżej).
       
       
      Publikacja zostanie udostępniana wszystkim zainteresowanym nauczycielom w czasie szkoleń i konferencji organizowanych przez CEO i lokalnych partnerów, przekazana wszystkim szkołom zaangażowanym w projekt Filmoteka Szkolna. Akcja!
       
       

      Zmontuj sobie projekt. Dobre praktyki liderek i liderów Filmoteki Szkolnej

      Publikacja „Zmontuj sobie projekt”, zawiera dobre praktyki Liderek i Liderów Filmoteki Szkolnej, którzy od lat testują różne działania z zakresu edukacji filmowej w swoim środowisku szkolnym. Na stronach naszej publikacji 17 nauczycielek i nauczycieli z całej Polski, pracujących na co dzień w bardzo różnych warunkach (w szkołach gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, w mniejszych i większych miejscowościach), dzieli się swoimi refleksjami, m.in. o ciekawych sposobach na szkolny DKF, o organizacji konkursów filmowych, warsztatów z kamerą, miejskich gier filmowych czy też o prowadzeniu debat inspirowanych filmem.

      Poniżej znajdą Państwo publikację w wersji elektronicznej. Wersję drukowaną otrzymają szkoły zgłoszone do programu Filmoteka Szkolna. Akcja!, a także wszyscy uczestnicy naszych wydarzeń. 

       


       

      Sztuka zaangażowania