• Szkoła Ucząca Się
    • Ocenianie Kształtujące - serwis edukacyjny
    • Nauczyciel 1. klasa
    • Solidarna Szkoła
    • Kształcenie Obywatelskie w Szkole Samorządowej (KOSS)
    • Konkurs Wiedzy Obywatelskiej i Ekonomicznej
    • Szkoła z klasą 2.0
    • WF z klasą
    • Koduj z Klasą
    • Klasna Shkola
    • Młodzi przedsiębiorczy
    • Szkoła tolerancji
    • Cyfrowa Akademia
    • Rozmawiajmy o uchodźcach!
    • Samorząd uczniowski
    • Młody Obywatel
    • Weź oddech
    • Edukacja globalna
    • Zgodnie z naturą
    • Kulthurra!
    • Filmoteka szkolna. Akcja!
    • Włącz się. Młodzi i media
      • Nienawiść. Jestem przeciw!
      • Wrota Wiedzy
      • Młodzi głosują
      • Nagroda im. Ireny Sendler
      • Mamy prawo
      • Gimnazjalny Projekt Edukacyjny
      • Opowiem ci o wolnej Polsce
      • W świat z klasą
      • Ślady przeszłości - uczniowie adoptują zabytki
      • Czytam sobie w bibliotece
      • Mistrzowie kodowania
      • Działasz.pl
      • Centrum Edukacji Obywatelskiej
      • Sejm Dzieci i Młodzieży
        • Akademia uczniowska
        • Aktywna edukacja
        • Noc bibliotek
      Filmoteka szkolna. Akcja!

      TIK na lekcjach

      Technologie informacyjno-komunikacyjne mogą być wykorzystywane w edukacji na wiele sposobów. Dlatego zachęcamy Państwa do zapoznania się z darmowymi publikacjami wydanymi przez Centrum Edukacji Obywatelskiej.

      .

       Publikacja powstała w ramach projektu „Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w przedszkolach i szkołach”, Priorytet III, Wysoka jakość systemu oświaty. Projekt jest realizowany przez Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie (lider projektu) w partnerstwie z Centrum Edukacji Obywatelskiej., a w niej:

      poradnik tworzenia konspektów lekcji z Ocenianiem Kształtującym, wykaz narzędzi TIK oraz opis pięciu modeli ich wykorzystywania:

       

      Nauczyciel wykorzystuje TIK do przygotowywania materiałów na zajęcia - uczniowie są odbiorcami, pracują z materiałami w wersji papierowej

      Uczeń wykorzystuje TIK do przygotowywania materiałów na zajęcia (samodzielnie lub w grupie) - odbiorcami są pozostali uczniowie i nauczyciel, nie stosują aktywnie TIK

      Nauczyciel przygotowuje materiały używając TIK - uczniowie korzystają z TIK  w czasie lekcji, pracują z materiałami w formie elektronicznej

      Nauczyciel przygotowuje dla uczniów materiały do uczenia się w domu (korzystając z TIK), uczniowie opracowują element lekcji, zdobytą wiedza dzielą się w klasie, stosując TIK (model odwróconej lekcji)

      TIK towarzyszy procesowi uczenia się.

       

      Zobacz, który model jest najlepszy dla Ciebie, sprawdź który wykorzystasz jako pierwszy i sięgnij po darmową publikację.

       

      Całość do pobrania

      ___________________________________________________________________________________

       

      To publikacja powstała w ramach tego samego projektu.

       

      Pierwszą część książki stanowi poradnik dla nauczycieli tworzących scenariusze lekcji z TIK. Drugą część stanowią dobre praktyki – „małe formy z TIK”, czyli fragmenty zajęć lub opisy pojedynczych aktywności uczniów z wykorzystaniem nowych technologii. Opisy zawierają przykłady ćwiczeń i pomoce potrzebne do ich przeprowadzenia. Dobre praktyki znajdziecie także na płycie, która towarzyszy książce.

       

      Ponadto są na niej również bardziej rozbudowane przykładowe lekcje, a na każdą z nich składają się: szczegółowy konspekt (scenariusz) z komentarzami dla nauczycielki/la, prezentacja pomocna w prowadzeniu lekcji oraz materiały, w tym zadania dla uczniów.

       

      Dobre praktyki i scenariusze zostały uporządkowane według przedmiotów i poziomów nauczania.

       

      Książka w wersji cyfrowej