• Szkoła Ucząca Się
    • Ocenianie Kształtujące - serwis edukacyjny
    • Nauczyciel 1. klasa
    • Solidarna Szkoła
    • Kształcenie Obywatelskie w Szkole Samorządowej (KOSS)
    • Konkurs Wiedzy Obywatelskiej i Ekonomicznej
    • Szkoła z klasą 2.0
    • WF z klasą
    • Koduj z Klasą
    • Klasna Shkola
    • Młodzi przedsiębiorczy
    • Szkoła tolerancji
    • Cyfrowa Akademia
    • Rozmawiajmy o uchodźcach!
    • Samorząd uczniowski
    • Młody Obywatel
    • Weź oddech
    • Edukacja globalna
    • Zgodnie z naturą
    • Kulthurra!
    • Filmoteka szkolna. Akcja!
    • Włącz się. Młodzi i media
      • Nienawiść. Jestem przeciw!
      • Wrota Wiedzy
      • Młodzi głosują
      • Nagroda im. Ireny Sendler
      • Mamy prawo
      • Gimnazjalny Projekt Edukacyjny
      • Opowiem ci o wolnej Polsce
      • W świat z klasą
      • Ślady przeszłości - uczniowie adoptują zabytki
      • Czytam sobie w bibliotece
      • Mistrzowie kodowania
      • Działasz.pl
      • Centrum Edukacji Obywatelskiej
      • Sejm Dzieci i Młodzieży
        • Akademia uczniowska
        • Aktywna edukacja
        • Noc bibliotek
      Filmoteka szkolna. Akcja!

      Wartościowo przez internet

       

       

      Wszystko zaczyna się od pakietu

      Uczestnicy kursów internetowych pochodzą z bardzo różnych miejscowości, dużych miast, ale i niewielkich wiosek. Łączą ich dwie rzeczy: chęć pracowania z filmem na lekcji oraz pakiet Filmoteki Szkolnej. Dostępny w każdej szkole w wersji DVD oraz rozszerzonej on-line, jest świetną bazą, od której można wyjść jeśli chce się zacząć edukację filmową w swojej szkole.

      Jak przyznają uczestnicy kursu z wykorzystaniem pakietu w szkołach jest różnie, czasem leży i się kurzy na bibliotecznej półce, ale zdarzają się szkoły, w których jest używany aktywnie. Wszyscy na kurs zapisali się po to, aby sprawdzić jakie możliwości pakiet im daje i jak w ciekawy sposób wykorzystać jego zawartość.

       

       

      Oglądamy i dyskutujemy

      Zawsze trzeba od czegoś zacząć, więc i nasi kursanci podzielili się wrażeniami z początków wprowadzania edukacji filmowej. Część z nich decydowała się na założenie DKF-u w szkole. Pomysł sprawdzony i skuteczny. Warto jednak pamiętać o prawnych ograniczeniach przy oglądaniu filmów poza lekcjami. W razie jakichkolwiek pytań można się zwrócić do prawników Legalnej Kultury - http://www.legalnakultura.pl/pl/prawo-w-kulturze/zapytaj-prawnika/film, którzy chętnie odpowiedzą na wszelkie wątpliwości

      Co oglądać

      Filmy w pakiecie Filmoteki Szkolnej są bardzo różne, niektóry na pierwszy rzut oka wydają się za trudne do wykorzystania na lekcji. Nasi kursanci w czasie trwania zajęć szukali sposobów pokazania jak największej gamy filmów swoim uczniom. Oto jeden z pomysłów na projekcję filmową.

      Swoim uczniom zaproponowałabym wspólne obejrzenie filmu "Wyjście na jaw robotników kina z fabryki snów". Już sam tytuł ma swój specyficzny nośnik treściowy - warto go przeanalizować. – pisze Irmina Gereszewska, nauczycielka języka polskiego z Pucka.

      Można tu przejrzeć kinematografię polską, popatrzeć oczyma ludzi kina, porozmawiać o prawdzie w filmie, kontekstach społeczno-politycznych, uwarunkowaniach i kondycji polskiego kina w zależności od czasu historycznego i nasilających się nowych zagranicznych trendów w sztuce filmowej, to również pole do dyskusji o kinie polskim i jego popularności teraz i w przeszłości, o problematyce oraz gatunku.

       

       

      A co z nowoczesnymi technologiami?

      Anita Szymańska, nauczycielka języka polskiego w technikum, a prywatnie wielbicielka kotów, książek i oczywiście filmów pisze, że uczniom trudno się rozstać ze swoimi telefonami komórkowymi. Więc od kiedy w szkole pojawiła się sieć wi-fi, pozwala korzystać z nich na lekcji.  Telefony uczniów przydają się, gdy trzeba poszukać szybko jakiegoś tekstu, znaleźć piosenkę, a czasami zastępują podręcznik, gdy ktoś zapomni zabrać go z domu.

      Ze swoją klasą kontaktuję się przy pomocy facebooka, gdzie uczniowie stworzyli zamkniętą grupę i rozmawiamy tam o sprawach klasowych, ale i o pytaniach na sprawdzian  - uczniowie przysyłają swoje propozycje pytań, wyrażają o nich opinie, co pomaga im się uczyć.

      To chyba wszystko - na razie, bo po przeczytaniu zamieszczonych w module czwartym materiałów dotyczących  nowych technologii mam ochotę spróbować jeszcze czegoś nowego.

       

       

       

      Jak się zapisać?

      W połowie października rusza kolejny kurs internetowy dla nauczycieli, na który już teraz serdecznie zapraszamy. Kurs potrwa 3 miesiące, do połowy stycznia 2015 roku. Wszystkie niezbędne informacje dotyczące kursu można znaleźć tutaj.

       

      Formularz

      zgłoszeniowy

       

      Do zobaczenia on-line.