• Szkoła Ucząca Się
    • Ocenianie Kształtujące - serwis edukacyjny
    • Nauczyciel 1. klasa
    • Solidarna Szkoła
    • Kształcenie Obywatelskie w Szkole Samorządowej (KOSS)
    • Konkurs Wiedzy Obywatelskiej i Ekonomicznej
    • Szkoła z klasą 2.0
    • WF z klasą
    • Koduj z Klasą
    • Klasna Shkola
    • Młodzi przedsiębiorczy
    • Szkoła tolerancji
    • Cyfrowa Akademia
    • Rozmawiajmy o uchodźcach!
    • Samorząd uczniowski
    • Młody Obywatel
    • Weź oddech
    • Edukacja globalna
    • Zgodnie z naturą
    • Kulthurra!
    • Filmoteka szkolna. Akcja!
    • Włącz się. Młodzi i media
      • Nienawiść. Jestem przeciw!
      • Wrota Wiedzy
      • Młodzi głosują
      • Nagroda im. Ireny Sendler
      • Mamy prawo
      • Gimnazjalny Projekt Edukacyjny
      • Opowiem ci o wolnej Polsce
      • W świat z klasą
      • Ślady przeszłości - uczniowie adoptują zabytki
      • Czytam sobie w bibliotece
      • Mistrzowie kodowania
      • Działasz.pl
      • Centrum Edukacji Obywatelskiej
      • Sejm Dzieci i Młodzieży
        • Akademia uczniowska
        • Aktywna edukacja
        • Noc bibliotek
      Koduj z Klasą

      Ambasadorzy Programu

      Robert Bednarz

      Język: Python

      Informatyka mnie pasjonuje, ale do nowych technologii podchodzę sceptycznie, testuję systemy operacyjne i oprogramowanie, wolę Linuksa, zajmuję się aplikacjami www, uczę również języka polskiego, co daje zdrowy dystans do TI, nie zaniedbuję czytania książek ;-) Dlaczego nie poznałem Pythona wcześniej?

      Kontakt: ecg[at]ecg.vot[dot]pl, można pisać w każdej sprawie, jeśli będę mógł, pomogę.

      Beata Chodacka

      Język: Scratch

      Uczę informatyki w Gimnazjum nr 16 w Krakowie, aktywnie działam w Polskim Towarzystwie Informatycznym, pełnię rolę Koordynatora ECDL w Małopolsce. Angażuje się w wiele inicjatyw edukacyjnych, współtworzę programy szkoleń m.in. nauczania informatyki dla klas 1-3 gimnazjum, przygotowujący do zdobycia certyfikatu ECDL, Jestem pasjonatem e-learningu, należę do grupy „SUPERBELFRZY RP”.

      Kontakt mailowy: b.chodacka[at]ecdl.malopolska[dot]pl

      Barbara Cichocka

      Język: Scratch

      Pracuję w Zespole Szkół nr 21 w Bydgoszczy jako nauczycielka matematyki i informatyki. Jestem zwolenniczką sensownego zastosowania nowoczesnych technologii w pracy nauczyciela. Każdego dnia uczę się :)

      Kontakt: cbasia[at]wp[dot]pl

      Monika Dryjańska

      Język: Scratch

      Pracuję w szkole podstawowej. Chętnie podejmuję wyzwania. Przygodę z kodowaniem zaczęłam wraz z pilotażem „Mistrzów kodowania”.  W  Scratch'u najbardziej podoba mi się, że sprawia tyle radości dzieciakom, okrzyki „Proszę pani działa!” są bezcenne.

      Kontakt: dryjanska.monika[at]gmail[dot]com

      Błażej Gruszczyński

      Język: Scratch

      Nauczyciel informatyki w IV LO w Szczecinie. Trener Fundacji Wolnego i Otwartego Oprogramowania, trener Centrum Edukacji Obywatelskiej. Autor książek: „Informatyka – prościej, jaśniej”, „Testy do gimnazjum: informatyka”, „Zbiór zadań z informatyki”.

      Ambasador programu SCRATCH w ramach projektu Koduj z Klasą.
      Kontakt poprzez: plus.google.com/+BlazejGruszczynski

      Daria Herdzik

      Język: Python

      Na co dzień mam przyjemność pracować jako trener IT oraz nauczyciel przedmiotów informatycznych w jednej z chodzieskich szkół ponadgimnazjalnych. Informatycznie ze swoimi uczniami realizujemy w tym roku projekt programistyczny właśnie w Pythonie w ramach e-tweenningu ;)

      Moją pasją są spotkania z drugim człowiekiem przy herbacie, w górach czy też na wolontariacie ;)

      Piotr Horba

      Język: Scratch

      O sobie: Sportowiec, zapalony snowboardzista. Zawsze uśmiechnięty i pozytywnie zakręcony.

      Można się do niego zgłaszać ze wszystkimi pytaniami dotyczącymi Scratcha.

      Kontakt: piotr.horba[at]interia[dot]pl; forum

      Leszek Janczewski

      Język: Scratch

      Nauczyciel zajęć komputerowych w szkole podstawowej. Na zajęciach komputerowych i kółkach od dwóch lat (czyli od początku kariery nauczyciela) zarażam uczniów programowaniem. Oprócz nauczania programowania zarażam dzieci nowymi technologiami i robotyką.

      Można się ze mną kontaktować pod adresem e-mail informatyka.sp15[at]gmail[dot]com bądź na forum.

      Bartek Janicki

      Język: Scratch

      Nauczyciel historii, wiedzy o społeczeństwie i geografii. Naukowo zajmuje się komiksami, amatorsko fotografią i muzyką.

      Kontakt: bartlomiej.janicki[at]tak[dot]opole.pl

      Arkadiusz Jastrzębski

      Język: Scratch

      Zambrów, woj. podlaskie.
      Szkoła Podstawowa nr 5. Nauczyciel.
      e-mail: polbox[at]op[dot]pl

      Prowadził szkolenie w Białymstoku.

      Adam Jurkiewicz - członek grupy SuperbelfrzyRP

      Język: Python

      Trener technologii Web 2.0 ze szczególnym uwzględnieniem otwartych zasobów edukacyjnych. Programista, administrator systemów UNIX/Linux, twórca remiksu edukacyjnego FREE_Desktop - systemu operacyjnego dla wolnych ludzi, opartego na XUbuntu, legalnego i darmowego dla wszystkich. 

      Współpracownik Fundacji Wolnego i Otwartego Oprogramowania, w projekcie "Strategie Wolnych i Otwartych Implementacji" twórca części scenariuszy mechatronicznych zajęć pozalekcyjnych z użyciem oprogramowania Scratch i mikro-kontrolerów Arduino oraz ekspert ds. systemów i współtwórca systemu operacyjnego Szkolny Remiks Uczniowski.

      Współpracownik Fundacji Interkl@sa, w projekcie "E-Pasj@ - nowoczesne nauczanie" ekspert ds. otwartego oprogramowania edukacyjnego. Prowadzi spotkania edukacyjne z nauczycielami w całym kraju.

      Współpracownik Centrum Edukacji Obywatelskiej, w projekcie "Koduj z Klasą" ambasador i trener nauczycieli w zakresie języka programowania Python.

      Propagator Wolnego i Otwartego Oprogramowania, rozproszonej sieci społecznościowej Friendica.info.pl, otwartej cyfrowej mapy OpenStreet Map i wszelkich "otwartych" rozwiązań. Prywatnie - miłośnik szant, stateczny mąż i ojciec, zwariowany nauczyciel młodzieży jeśli tylko ma okazję.

      Możliwości kontaktu ze mną:
      https://www.facebook.com/adam.jurkiewicz.superbelferRP
      email: a.jurkiewicz[at]abix.info[dot]pl
      Forum: http://forum.kodujzklasa.pl/memberlist.php?mode=viewprofile&u=49

      Natalia Kucisz

      Język: Scratch

      Artystka, kochająca podróże, taniec i sztukę w każdej formie. Posiadająca spore doświadczenie w pracy z uczniami klas I-III szkoły podstawowej w środowisku Scratch.

      Kontakt: nkucisz[at]gmail[dot]com

      Wojciech Łaguna

      Język: Python

      Programista Python oraz Django.
      Współzałożyciel Białostockiej Grupy Użytkowników Pythona - PyStok.
      Z zamiłowania fotograf i biegacz.

      Kontakt do mnie:
      wojtek.laguna[at]gmail[dot]com

      Adam Marczak

      Język: Scratch

      Z wykształcenia fizyk, nauczyciel fizyki, matematyki i informatyki. Pasjonat komputerów od zawsze (od 8-bitowego Atari) i muzyki (zwłaszcza klasycznej) od jeszcze dawniejszych czasów. Zwolennik otwartego oprogramowania (od dawna pracuje z systemem Linux).

      Informacje kontaktowe:
      zapraszam do kontaktu przez e-mail: marczakandrzej[at]gmail[dot]com

      Andrzej Olechowski

      Język: Scratch

      Nauczyciel matematyki, zajęć informatycznych w szkole podstawowej we Wrocławiu.
      Prowadził szkolenie we Wrocławiu.

      Kontakt: aol1[at]vp[dot]pl

      Dorota Rybicka

      Język: Python

      Jestem absolwentką wydziału Matematyki Stosowanej Politechniki Śląskiej w Gliwicach na kierunku matematyka finansowa oraz statystyka. Ukończyłam także studia podyplomowe z zakresu informatyki w szkole na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Uczę matematyki, informatyki oraz twórczej informatyki w Zespole Szkół SRKAK w Chorzowie oraz posiadam certyfikat e-Nauczyciel. Jestem czynnym trenerem Odysei Umysłu, kierowałam drużynę, która zdobyła tytuł Mistrzów Europy.

      Kontakt: rybicka.dorota[at]gmail[dot]com

      Janusz Skonieczny

      Język: Python

      Programuje zawodowo od 2000r. Kierował działami produkcji oprogramowania w kilku firmach zajmujących się integracją i pisaniem programów na zamówienie. Jest absolwentem wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej oraz Szkockiego Fife College. Ma na swoim koncie kilkanaście egzaminów branżowych i certyfikatów, min. Sun Certified Programmer for Java, Microsoft Certified Solution Developer, oraz PRINCE2. Jest twórcą internetowego serwisu dziennika elektronicznego www.Dziennik.edu.pl, który działa w oparciu o technologię Python i Google App Engine.

      Andrzej Stefaniuk

      Język: Python

      Nauczyciel informatyki w szkole podstawowej i gimnazjum w Zespole Szkół w Lubianie (woj. zachodniopomorskie). Propagator wolnego oprogramowania i otwartych technologii w edukacji. W swojej szkole służę radami kolegom i koleżankom podsuwając im pomysły na ciekawe lekcje z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjnych. Trener Fundacji Wolnego i Otwartego Oprogramowania, zaangażowany w projekcie „Strategie Wolnych i Otwartych Implementacji”. Ambasador i Trener projektu „Koduj z Klasą” w zakresie języka programowania Python.

      Kontakt: a.stefaniuk[at]szkolalubiana[dot]pl

      Paweł Świeczka

      Język: Python

      Nauczyciel przedmiotów zawodowych w technikum informatycznym. Od kilkunastu lat mam styczność z programowaniem - w zasadzie wyłącznie w celach edukacyjnych. Pasjonat filozofii a szczególnie logiki. Trener ww. umiejętności. Z nauczania najbardziej lubię opowiadać nieśmieszne dowcipy i stawiać jedynki.

      Kontakt najlepiej poprzez forum.

      Justyna Wiśniewska

      Język: Python

      Właścicielka firmy szkoleniowej NAUKOMP specjalizującej się w efektywnym wykorzystywaniu nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji, pracy zawodowej i życiu codziennym, fizyko-informatyk z wykształcenia, wielbicielka jeży afrykanskich prowadząca ich hodowlę JUSTJEŻ.

      Kontakt: naukomp[at]naukomp[dot]pl

      Szymon Wróblewski

      Język: Scratch

      Uczę Informatyki w szkole podstawowej i gimnazjum. Staram się, aby Informatyka nie tylko kojarzyła się z nudną obsługa komputera a komputer nie był tylko narzędziem taniej rozrywki. Dążę do tego, aby zajęcia z komputerem uczyły dzieciaki kreatywności i twórczego myślenia nie pozbawionego logiki. Oraz aby stawały się świadomymi użytkownikami sieci i komputera. Poza tym, nie samymi bajtami człowiek żyje.

      Na razie służę pomocą w zakresie Scratch`a a kontakt najlepiej mail`owy na adres bochty[at]gmail[dot]com