• Szkoła Ucząca Się
    • Ocenianie Kształtujące - serwis edukacyjny
    • Nauczyciel 1. klasa
    • Solidarna Szkoła
    • Kształcenie Obywatelskie w Szkole Samorządowej (KOSS)
    • Konkurs Wiedzy Obywatelskiej i Ekonomicznej
    • Szkoła z klasą 2.0
    • WF z klasą
    • Koduj z Klasą
    • Klasna Shkola
    • Młodzi przedsiębiorczy
    • Szkoła tolerancji
    • Cyfrowa Akademia
    • Rozmawiajmy o uchodźcach!
    • Samorząd uczniowski
    • Młody Obywatel
    • Weź oddech
    • Edukacja globalna
    • Zgodnie z naturą
    • Kulthurra!
    • Filmoteka szkolna. Akcja!
    • Włącz się. Młodzi i media
      • Nienawiść. Jestem przeciw!
      • Wrota Wiedzy
      • Młodzi głosują
      • Nagroda im. Ireny Sendler
      • Mamy prawo
      • Gimnazjalny Projekt Edukacyjny
      • Opowiem ci o wolnej Polsce
      • W świat z klasą
      • Ślady przeszłości - uczniowie adoptują zabytki
      • Czytam sobie w bibliotece
      • Mistrzowie kodowania
      • Działasz.pl
      • Centrum Edukacji Obywatelskiej
      • Sejm Dzieci i Młodzieży
        • Akademia uczniowska
        • Aktywna edukacja
        • Noc bibliotek
      Koduj z Klasą

      Scratch

      Scratch to opracowany przez MIT (MIT Media Lab - Lifelong Kindergarten Group) wizualny język programowania dla najmłodszych - jego cechą wyróżniającą jest brak konieczności pisania kodu komputerowego - elementami składni tego języka nie są komendy pisane, a wizualne elementy / “klocki” kodu, które jedynie należy ze sobą połączyć. Język Scratch - co niezwykle istotne w przypadku uczenia dzieci - pozwala bardzo szybko osiągać efekty programowania - już jeden pojedynczy klocek można “wykonać” (co jest niecodzienną cechą na tle innych języków programowania). Dodatkowo do uruchomienia środowiska języka Scratch nie jest wymagana instalacja żadnych dodatkowych programów - wystarczy działająca przeglądarka internetowa, pracująca na komputerze z dowolnym systemem operacyjnym. Dodatkowo dzieci mogą założyć konto umożliwiające zapisywanie projektów w “chmurze”, dzięki czemu mają łatwy dostęp do swojej pracy również z poza szkoły.

      Materiały Koduj z Klasą 2014:

      Materiały Koduj z Klasą 2015:

      Materiały i kursy zewnętrze:

      po polsku:

      • tutorial - krótki poradnik pokazujący, jak przy użyciu Scratcha stworzyć prostą grę.

      po angielsku:

      • strona oficjalna Scratch - informacje o języku, przykładu zastosowania, tutoriale i samouczki;
      • Learn Scratch - strona, dzięki której krok po kroku nauczysz się kodowania w Scratchu.

      Polecamy także samodzielne poszukiwanie informacji, materiałów i kursów.