• Szkoła Ucząca Się
    • Ocenianie Kształtujące - serwis edukacyjny
    • Nauczyciel 1. klasa
    • Solidarna Szkoła
    • Kształcenie Obywatelskie w Szkole Samorządowej (KOSS)
    • Konkurs Wiedzy Obywatelskiej i Ekonomicznej
    • Szkoła z klasą 2.0
    • WF z klasą
    • Koduj z Klasą
    • Klasna Shkola
    • Młodzi przedsiębiorczy
    • Szkoła tolerancji
    • Cyfrowa Akademia
    • Rozmawiajmy o uchodźcach!
    • Samorząd uczniowski
    • Młody Obywatel
    • Weź oddech
    • Edukacja globalna
    • Zgodnie z naturą
    • Kulthurra!
    • Filmoteka szkolna. Akcja!
    • Włącz się. Młodzi i media
      • Nienawiść. Jestem przeciw!
      • Wrota Wiedzy
      • Młodzi głosują
      • Nagroda im. Ireny Sendler
      • Mamy prawo
      • Gimnazjalny Projekt Edukacyjny
      • Opowiem ci o wolnej Polsce
      • W świat z klasą
      • Ślady przeszłości - uczniowie adoptują zabytki
      • Czytam sobie w bibliotece
      • Mistrzowie kodowania
      • Działasz.pl
      • Centrum Edukacji Obywatelskiej
      • Sejm Dzieci i Młodzieży
        • Akademia uczniowska
        • Aktywna edukacja
        • Noc bibliotek

      Zadanie dodatkowe

      Janusz Korczak uczył dzieci, że powinny podejmować działania na rzecz swojego środowiska: kolegów i koleżanek z sierocińca, sąsiadów, innych dzieci. Waszym zadaniem będzie stworzenie plakatu, który mógłby stać się elementem reklamy społecznej prowadzonej w Waszej szkole na rzecz poszanowania praw zwierząt. Poniżej znajdziecie krótką "ściągawkę", jak się do tego zabrać.

      Reklama społeczna to reklama, której celem nie jest nakłonienie ludzi do kupowania określonego produktu. Reklamy społeczne tworzy się, aby wywołać zmiany na lepsze w myśleniu lub zachowaniu innych ludzi. Reklama społeczna może być poświęcona np. zdrowemu odżywianiu, szkodliwości palenia papierosów, śmieceniu na ulicy, równym prawom kobiet i mężczyzn... Zasada rządząca kampanią społeczną jest prosta: trzeba w jakiś sposób przykuć uwagę osoby, która na taką reklamę trafia, poruszyć ją, sprawić, że reklama zapadnie jej w pamięć. Dlatego liczy się pomysłowość, świeżość, twórcze podejście do tematu. Kilka przykładowych kampanii społecznych:

      Waszym zadaniem jest stworzenie plakatu i hasła kampanii społecznej, którą moglibyście przeprowadzić w swojej szkole na temat praw zwierząt. Celem kampanii jest uświadomienie innym uczniom - Waszym kolegom i koleżankom - że zwierzę nie jest zabawką i wymaga stałej opieki, oznacza nie tylko mnóstwo radości, ale i wiele obowiązków. Tymczasem powszechne jest np. kupowanie dużych psów wymagających przestrzeni do "wybiegania się" przez osoby mieszkające w ciasnych blokach bez podwórka czy ogrodu, porzucanie psów i innych pupili podczas wakacji, kiedy właściciele wyjeżdżają i nie mają co zrobić ze swoim czworonogiem. Często zdarza się też, że dzieci szybko "nudzą się" swoim zwierzątkiem - kiedy widzą, że słodki szczeniak zmienił się w dużego psa, który wymaga wyprowadzanie na spacer, regularnego karmienia, czesania, kąpania itp. 

      Powiedzcie stop takiemu traktowaniu zwierząt - przypomnijcie wszystkim wokół (uczniom, nauczycielom, rodzicom), że zwierzę wymaga szacunku i właściwej opieki. Zrezygnujcie z oczywistych skojarzeń, postarajcie się wyjść poza szablonowe myślenie.

      Jak to zrobić?

      1. Jeżeli chcecie wziąć udział w zadaniu, wyślijcie na podany poniżej adres zgłoszenie: imię i nazwisko, nazwę szkoły. 

      2. Narysujcie plakat i wymyślcie hasło Waszej kampanii, które znajdzie się na plakacie.

      3. Zeskanujcie Waszą pracę i przyślijcie ją na adres malgorzata.leszko[at]ceo.org[dot]pl. Wasze plakaty umieścimy na facebooku festiwalu - podzielcie się efektami swojej pracy z innymi!

      Wszystkie zespoły, które wykonają zadanie, dostaną od nas nagrody.