• Szkoła Ucząca Się
    • Ocenianie Kształtujące - serwis edukacyjny
    • Nauczyciel 1. klasa
    • Solidarna Szkoła
    • Kształcenie Obywatelskie w Szkole Samorządowej (KOSS)
    • Konkurs Wiedzy Obywatelskiej i Ekonomicznej
    • Szkoła z klasą 2.0
    • WF z klasą
    • Koduj z Klasą
    • Klasna Shkola
    • Młodzi przedsiębiorczy
    • Szkoła tolerancji
    • Cyfrowa Akademia
    • Rozmawiajmy o uchodźcach!
    • Samorząd uczniowski
    • Młody Obywatel
    • Weź oddech
    • Edukacja globalna
    • Zgodnie z naturą
    • Kulthurra!
    • Filmoteka szkolna. Akcja!
    • Włącz się. Młodzi i media
      • Nienawiść. Jestem przeciw!
      • Wrota Wiedzy
      • Młodzi głosują
      • Nagroda im. Ireny Sendler
      • Mamy prawo
      • Gimnazjalny Projekt Edukacyjny
      • Opowiem ci o wolnej Polsce
      • W świat z klasą
      • Ślady przeszłości - uczniowie adoptują zabytki
      • Czytam sobie w bibliotece
      • Mistrzowie kodowania
      • Działasz.pl
      • Centrum Edukacji Obywatelskiej
      • Sejm Dzieci i Młodzieży
        • Akademia uczniowska
        • Aktywna edukacja
        • Noc bibliotek
      Kształcenie Obywatelskie w Szkole Samorządowej (KOSS)

      Rozdział II. Człowiek w społeczeństwie

      Lekcje online


      Ćwiczenia online                                                           


      Nietolerancji nie tolerujemy!

      Tolerancja to szanowanie poglądów, upodobań i wierzeń innych ludzi niż nasze. Czasami to wcle nie jest łatwe. Wybierz trzy przykłady zachowań, które twoim zdaniem nie mogą być tolerowane w klasie. Uzasadnij dlaczego.

       Dołącz do akcji Młodzi Przeciw Mowie Nienawiści w Internecie

       Skorzystaj z naszych scenariuszy lekcji 

      Gdzie tak można się zachować?

      Do każdego z poniższych zachowań dobierz jedną sytuację, do której ono pasuje, oraz taką, w której opisane zachowanie byłoby całkowicie nie na miejscu. Do jakich innych sytuacji pasują poszczególne zachowania? Czy potrafisz wskazać zachowania, które są zawsze niestosowne?

       Podziel się swoimi przemyśleniami na Facebooku

       

      W naszej szkole

      Przeprowadźcie wywiad z nauczycielem wiedzy o społeczeństwie na temat jego obowiązków w szkole. Podobne wywiady możecie przeprowadzić z innymi osobami zatrudnionymi w szkole, np. dyrektorem, waszą wychowawczynią, sekretarką lub woźnym.

       

      Minisłownik społecznych problemów

      Wyobraź sobie, że jesteś współautorem „Minisłowniczka społecznych problemów”. Redaktor prowadzący publikacji poprosił cię, byś zaproponował też trzy nowe hasła i dodatkowo je opracował. Skorzystaj z formularza online.

       

      Wybory do samorządu

      Wyobraźcie sobie, że w pewnej szkole podstawowej zbliżają się właśnie wybory do samorządu uczniowskiego. Przygotujcie (np. w parach) krótkie hasła.

       

      Ordynacja wyborcza

      Oto przykładowa ordynacja wyborcza do samorządu uczniowskiego. Przeczytaj ją uważnie, a następnie oceń, czy podane poniżej zdania są prawdziwe, czy fałszywe.

      Projektownik

      Projekt dla każdego

      KOSS-teka

      Polecane strony www

      Burzymy mur stereotypów

      Uczniowie i uczennice z Gimnazjum im. Bohaterów Powstania Warszawskiego w Ożarowie Mazowieckim przygotowali happenig pt. „Mur stereotypów”. Pracę rozpoczęli od burzy mózgów, co to jest stereotyp. 

      Etapy projektu

      Tym razem zapraszamy do projektów na temat życia społecznego, w tym także szkolnego! Może zainteresowały was role społeczne dziewcząt i chłopców oraz wynikające z nich kłopoty?

      Słowniczek młodego obywatela

      Czy wiesz, co oznacza słowo mediacja? A jak nazywa się osiagnięta w wyniku porozumienia powszechna zgoda? Zajrzyj do słowniczka.

      Ucz się z internetem!

      Jak znaleźć w internecie wiadomości, o które naprawdę nam chodzi? Jak nie zagubić się w sieci? Wejdź na polecane strony i ucz się z internetem!

      oprac. Dorota Nawalany