• Szkoła Ucząca Się
    • Ocenianie Kształtujące - serwis edukacyjny
    • Nauczyciel 1. klasa
    • Solidarna Szkoła
    • Kształcenie Obywatelskie w Szkole Samorządowej (KOSS)
    • Konkurs Wiedzy Obywatelskiej i Ekonomicznej
    • Szkoła z klasą 2.0
    • WF z klasą
    • Koduj z Klasą
    • Klasna Shkola
    • Młodzi przedsiębiorczy
    • Szkoła tolerancji
    • Cyfrowa Akademia
    • Rozmawiajmy o uchodźcach!
    • Samorząd uczniowski
    • Młody Obywatel
    • Weź oddech
    • Edukacja globalna
    • Zgodnie z naturą
    • Kulthurra!
    • Filmoteka szkolna. Akcja!
    • Włącz się. Młodzi i media
      • Nienawiść. Jestem przeciw!
      • Wrota Wiedzy
      • Młodzi głosują
      • Nagroda im. Ireny Sendler
      • Mamy prawo
      • Gimnazjalny Projekt Edukacyjny
      • Opowiem ci o wolnej Polsce
      • W świat z klasą
      • Ślady przeszłości - uczniowie adoptują zabytki
      • Czytam sobie w bibliotece
      • Mistrzowie kodowania
      • Działasz.pl
      • Centrum Edukacji Obywatelskiej
      • Sejm Dzieci i Młodzieży
        • Akademia uczniowska
        • Aktywna edukacja
        • Noc bibliotek
      Kształcenie Obywatelskie w Szkole Samorządowej (KOSS)

      Rozdział IX. Polska w świecie, Polska w Europie

      Lekcje online


      Ćwiczenia online                                                         


      Instytucje Unii Europejskiej

      Jakie są najważniejsze instytucje UE i czym się zajmują? Skąd pochodzą wpłaty do unijnego budżetu i na co są przeznaczane? Dlaczego regiony są w Europie tak ważne? 

       Skorzystaj z naszych scenariuszy lekcji 

       Polska Prezydencja w Radzie UE

      Uzupełnij

      Jak, kiedy i na jakich warunkach Polska weszła do Unii Europejskiej? Sprawdź swoją wiedzę i uzupełnij zdania, wspiując w puste miejsca brakujące wyrazy.

       Co dla młodych Polaków wynika z naszego członkostwa w UE? Podziel się swoimi przemyśleniami na Facebooku

       

      Poinformuj innych (siebie)

      Podzielcie się na kilkuosobowe zespoły i opracujcie projekt strony internetowej służącej upowszechnianiu wiedzy na temat Unii Europejskiej, adresowanej do młodych odbiorców.

       

      Polityka sąsiedzka

      Polska bierze aktywny udział w pracach Partnerstwa Wschodniego i Grupy Wyszehradzkiej. Na podstawie podręcznika i własnej wiedzy uzupełnij zdania.

       

      Czy polscy żołnierze powinni tam być?

      Przeczytaj, co polscy politycy sądzą o udziale Polaków w misjach pokojowych. Wypisz dwa argumenty za udziałem polskich żołnierzy w  misjach oraz dwa przeciw niemu. Na koniec sformułuj własne zdanie.

       

      Polacy w misjach pokojowych

      Uzupełnij poniższą tabelkę. Wypełnij puste pola, korzystając z zamieszczonego poniżej klucza odpowiedzi.

      Zobacz pozostałe lekcje » Zobacz pozostałe ćwiczenia »
      Projektownik

      Projekt dla każdego

      KOSS-teka

      Polecane strony www

      Młodzi głosują w wyborach do Parlamentu Europejskiego

      Uczniowie Zespołu Szkół w Przysietnicy postanowili pokazać, że nie jest im obojętne miejsce Polski w Europie. Przyłączyli się do programu „Młodzi głosują” przed wyborami do Parlamentu Europejskiego w 2009 r. i zaczęli działać.

      Etapy projektu

      Trudno dziś rozmawiać o sprawach Polski, jeśli abstrahuje się od kontekstu międzynarodowego. Właśnie dlatego ten rozdział, poświęcony miejscu Polski w polityce światowej i europejskiej, ma ogromne znaczenie, a projekty z nim związane mogą być dla was szczególnie ciekawe. 

      Słowniczek młodego obywatela

      Czy wiesz, kiedy powstała Unia Europejska? Od kiedy Polska jest jej członkiem? Czy Polacy są też obywatelami Unii? Jakie prawa z tego tytułu im przysługują? Jeśli nie pamiętasz, zajrzyj do słowniczka.

      Ucz się z internetem!

      Jak znaleźć w internecie wiadomości, o które naprawdę nam chodzi? Jak nie zagubić się w sieci? Wejdź na polecane strony i ucz się z internetem!

      oprac. Dorota Nawalany