• Szkoła Ucząca Się
    • Ocenianie Kształtujące - serwis edukacyjny
    • Nauczyciel 1. klasa
    • Solidarna Szkoła
    • Kształcenie Obywatelskie w Szkole Samorządowej (KOSS)
    • Konkurs Wiedzy Obywatelskiej i Ekonomicznej
    • Szkoła z klasą 2.0
    • WF z klasą
    • Koduj z Klasą
    • Klasna Shkola
    • Młodzi przedsiębiorczy
    • Szkoła tolerancji
    • Cyfrowa Akademia
    • Rozmawiajmy o uchodźcach!
    • Samorząd uczniowski
    • Młody Obywatel
    • Weź oddech
    • Edukacja globalna
    • Zgodnie z naturą
    • Kulthurra!
    • Filmoteka szkolna. Akcja!
    • Włącz się. Młodzi i media
      • Nienawiść. Jestem przeciw!
      • Wrota Wiedzy
      • Młodzi głosują
      • Nagroda im. Ireny Sendler
      • Mamy prawo
      • Gimnazjalny Projekt Edukacyjny
      • Opowiem ci o wolnej Polsce
      • W świat z klasą
      • Ślady przeszłości - uczniowie adoptują zabytki
      • Czytam sobie w bibliotece
      • Mistrzowie kodowania
      • Działasz.pl
      • Centrum Edukacji Obywatelskiej
      • Sejm Dzieci i Młodzieży
        • Akademia uczniowska
        • Aktywna edukacja
        • Noc bibliotek
      Mamy prawo

      O prawie i projekcie w koszalińskiej podstawówce

      W październiku zawiązała się - podczas dwudniowego szkolenia zorganizowanego w ramach programu STRAŻNICTWO Trwale i profesjonalnie w interesie publicznym - silna grupa liderów i liderek edukacji prawnej z całej Polski. Są wśród nich przedstawiciele wszystkich województw: nauczyciele i nauczycielki, dyrektorzy, doradcy i konsultanci metodyczni, a nawet czynni radni!

      Wszyscy zobowiązali się do poprowadzenia co najmniej 2 szkoleń dla innych nauczycieli na jeden z trzech tematów:

      •         Informacja publiczna – interes grupy, czy prawo?
      •         Projekt edukacyjny a prawo
      •         Zmieniamy szkolne prawo.

      19 nauczycieli Szkoły Podstawowej nr 17 w Koszalinie wzięło udział  w kolejnym szkoleniu z zakresu edukacji prawnej. Zajęcia odbyły się 24 lutego 2016 roku na terenie szkoły. Uczestników interesował temat „Projekt uczniowski a prawo”. Szkoła podejmuje bardzo wiele inicjatyw społecznych, w związku z tym było wiele pytań i ogromne zainteresowanie przepisami regulującymi podejmowane działania. W grupach pracowano nad przepisami dotyczącymi: zbiórek pieniędzy, np. dla chorego kolegi, organizacją loterii fantowej na cele charytatywne, organizacją przemarszów ulicami miasta, rozwieszaniem plakatów czy organizacją imprez poza szkołą. Omówiono również zasady korzystania z zasobów Internetu.

      Nauczyciele byli bardzo aktywni i uznali zajęcia za niezwykle przydatne zarówno dla nich samych, jak i do pracy z uczniami.

      Opr. Sylwia Żmijewska-Kwiręg
      Fot. Izabella Suckiel