• Szkoła Ucząca Się
    • Ocenianie Kształtujące - serwis edukacyjny
    • Nauczyciel 1. klasa
    • Solidarna Szkoła
    • Kształcenie Obywatelskie w Szkole Samorządowej (KOSS)
    • Konkurs Wiedzy Obywatelskiej i Ekonomicznej
    • Szkoła z klasą 2.0
    • WF z klasą
    • Koduj z Klasą
    • Klasna Shkola
    • Młodzi przedsiębiorczy
    • Szkoła tolerancji
    • Cyfrowa Akademia
    • Rozmawiajmy o uchodźcach!
    • Samorząd uczniowski
    • Młody Obywatel
    • Weź oddech
    • Edukacja globalna
    • Zgodnie z naturą
    • Kulthurra!
    • Filmoteka szkolna. Akcja!
    • Włącz się. Młodzi i media
      • Nienawiść. Jestem przeciw!
      • Wrota Wiedzy
      • Młodzi głosują
      • Nagroda im. Ireny Sendler
      • Mamy prawo
      • Gimnazjalny Projekt Edukacyjny
      • Opowiem ci o wolnej Polsce
      • W świat z klasą
      • Ślady przeszłości - uczniowie adoptują zabytki
      • Czytam sobie w bibliotece
      • Mistrzowie kodowania
      • Działasz.pl
      • Centrum Edukacji Obywatelskiej
      • Sejm Dzieci i Młodzieży
        • Akademia uczniowska
        • Aktywna edukacja
        • Noc bibliotek

      Młodzi Reporterzy Prezydencji - przewodnik

      Chcesz zostać reporterem ale nie wiesz od czego zacząć?


      Wszystko co potrzebne znajdziesz na tej stronie.


      Jak zabrać się do projektu reporterskiego?


      Warto na początku zebrać informacje dotyczące wydarzeń , spotkań, konferencji organizowanych w ramach polskiej prezydencji i na ich podstawie  wybrać ogólny temat i problem was interesujący. Następnie zastanówcie się nad różnymi działaniami, które możecie podjąć.  Im więcej ich będzie ,tym ciekawszy i bardziej wartościowy będzie wasz projekt. Pamiętajcie , że bycie reporterem  nie ogranicza się tylko do jednego artykułu.  Profesjonalna ekipa dziennikarska drąży temat w wielu kierunkach.


       


      Oto przykład :


      Krok 1  Przeglądając kalendarz polskiej prezydencji zainteresował was Kongres Kultury, postanawiacie, zająć się tematem różnorodności kulturowej Unii Europejskiej.


      Krok 2:  Pogłębiacie swoja wiedzę na ten temat, wyszukujecie informacje, przygotowujecie się do wywiadów, np. dowiadujecie się czym jest wielokulturowość? Jakie problemy się z nią wiążą?       


      Krok 3:  Jedziecie na Kongres, rozmawiacie z uczestnikami, tworzycie relacje.


       


      Krok 4:  Zainspirowani dyskusjami z Kongresu, postanawiacie zorientować się czy w waszym regionie pojawiają się podobne kwestie i problemy. Możecie przeprowadzić wywiad z lokalnymi politykami, zorganizować dyskusję, a potem stworzyć film lub reportaż opowiadający o różnych kulturach obecnych w waszym regionie.


      Krok 5: Podsumowujecie wasze działania.


      Przez cały czas trwania projektu możecie opisywać wasze postępy na blogu, a wasze relacje i reportaże możecie przesyłać  do naszej internetowej gazety!


      Odpowiedzi na pozostałe pyania znajdziecie klikając na poniższe liniki:


      Co to jest projekt edukacyjny?


      Jak napisać dobry reportaż?


      Gdzie szukać informacji o polskiej prezydencji?


      Jak się dostać na oficjalne spotkania?


       








      Kilka prostych zasad Współpracy

       



      • W gazecie publikujemy tylko prace wykonane przez uczniów.

      • Nie przyjmujemy zdjęć i artykułów ściągniętych z gazet, stron internetowych itp. Przesyłając nam jakikolwiek materiał bądźcie pewni, że posiadacie do niego prawa autorskie.

      • Redaktor naczelna zastrzega sobie prawo do skracania, redakcji i selekcji nadsyłanych prac.

      • Uczestnictwo w "Młodych Reporterach Prezydencji" zgłoście na adres zofia.gradek[at]ceo.org[dot]pl
      •