• Szkoła Ucząca Się
    • Ocenianie Kształtujące - serwis edukacyjny
    • Nauczyciel 1. klasa
    • Solidarna Szkoła
    • Kształcenie Obywatelskie w Szkole Samorządowej (KOSS)
    • Konkurs Wiedzy Obywatelskiej i Ekonomicznej
    • Szkoła z klasą 2.0
    • WF z klasą
    • Koduj z Klasą
    • Klasna Shkola
    • Młodzi przedsiębiorczy
    • Szkoła tolerancji
    • Cyfrowa Akademia
    • Rozmawiajmy o uchodźcach!
    • Samorząd uczniowski
    • Młody Obywatel
    • Weź oddech
    • Edukacja globalna
    • Zgodnie z naturą
    • Kulthurra!
    • Filmoteka szkolna. Akcja!
    • Włącz się. Młodzi i media
      • Nienawiść. Jestem przeciw!
      • Wrota Wiedzy
      • Młodzi głosują
      • Nagroda im. Ireny Sendler
      • Mamy prawo
      • Gimnazjalny Projekt Edukacyjny
      • Opowiem ci o wolnej Polsce
      • W świat z klasą
      • Ślady przeszłości - uczniowie adoptują zabytki
      • Czytam sobie w bibliotece
      • Mistrzowie kodowania
      • Działasz.pl
      • Centrum Edukacji Obywatelskiej
      • Sejm Dzieci i Młodzieży
        • Akademia uczniowska
        • Aktywna edukacja
        • Noc bibliotek
      Mistrzowie kodowania

      Dobre praktyki nauczycieli Mistrzów Kodowania 2

      Kolejna odsłona najlepszych pomysłów z blogów Mistrzów Kodowania! Wszytskie opisywane poniżej dobre praktyki znajdują się w publikacji pt. "Dobre praktyki z blogów nauczycieli uczestniczących w Mistrzach Kodowania cz. 1" w dziale MATERIAŁY. 

       

      Zajęcia w parach

      Uczennice SP w Mławie realizując ostatni moduł dot. kartki świątecznej pracowały w parach. Zdaniem nauczycielki zajęcia w parach usprawniły pracę uczennic.

      Dobra praktyka: tandemy kodujące

      "Tematem ostatniego modułu jest kartka świąteczna. Jednak skoro Wielkanoc już za nami, a do Bożego Narodzenia jeszcze dalej, postanowiłyśmy zrobić kartki okolicznościowe. Temat mógł dotyczyć zbliżającego się Dnia Matki lub Dnia Dziecka, jak również zadowolenia z otaczającej nas pięknej wiosny, czy zbliżających się powolutku wakacji. Uczennice jak zawsze miały mnóstwo pomysłów. Dla ułatwienia wykonania zadania, praca przebiegała w zespołach dwuosobowych."  B. Białczak, SP w Mławie

      Link do źródła
      http://blogiceo.nq.pl/mistrzowiesp7mlawa/2014/05/18/modul-viii/
      http://sp13leszno.wix.com/mistrzowiekodowania#!Mistrzowie-szkol%C4%85-na...

       

      Uczymy innych ze Scratchem

      Zajęcia z programowania w SP nr 1 w Skarżysku Kamiennej dot. programowania gry Arkanoid prowadziło troje uczniów. Nauczyciel tymczasem dzielnie… dokumentował lekcję fotograficznie.

      Dobra praktyka: metoda „Uczymy innych” na zajęciach z programowania

      "Arkanoid i nowy nauczyciel ;) Gabrysia zdradzała tajniki klonowania. Pozostali pilnie Scratchowali ;) " Sylwester Zasoński, SP nr 1 w Skarżysku-Kamiennej

      Link do źródła
      http://jedynkakoduje.blogspot.com/2014/09/arkanoid-i-nowy-nauczyciel.html
      http://psp15radom.pl/mistrzowie-kodowania.html, wpis Zamiana ról – uczniowie nauczycielam
      i

       

      Scratch z rodzicami

      Uczniowie SP w Piszu razem ze swoimi rodzicami tworzyli razem kartki świąteczne. Zajęcia prowadzone przez 3 uczniów (metodą „Uczymy innych”).

      Dobra praktyka: uczymy się programowania razem z rodzicami

      "Zajęcia były bardzo fajne, cieszę się, ze mogła wziąc w nich udział moja mama" Wiktoria Chodnik kl. 3b

      Link do źródła
      http://blogiceo.nq.pl/3bsp2pisz/2013/12/16/mistrzowie-kodowania-2/  http://mistrzowiekodowaniasp13.blogspot.com/2014/02/rodzinne-programowan...

       

      TIK lokalnie

      Uczniowie SP w Lesznie realizowali w ramach programu Szkoła z Klasą 2.0 projekt TIK lokalnie - „Cyfrowo o naszym mieście.” Wykorzystali umiejętności zdobyte na zajęciach ze Scratcha do przygotowania interesujących materiałów promujących ich miasto.

      Dobra praktyka: wykorzystaj Scratch do opowiadania innym o swoim mieście lub okolicy

      "Uczniowski projekt nosił tytuł „Cyfrowo o naszym mieście”. Projekt  związany był z ich rodzinnym miastem. Były to trzy scratchowe programy: Legenda o Lesznie, Wycieczka po mieście oraz gra związana z najpopularniejszym u nas sportem - żużlem." Iwona Cugier, SP nr 13 w Lesznie

      Link do źródła
      http://sp13leszno.wix.com/mistrzowiekodowania#!/cjn9

       

      Apps for good

      Uczniowie SPw Skarżysku Kamiennej z pomocą nauczyciela angielskiego języka  biorą udział w programie Apps for Good.

      Dobra praktyka: pokaż uczniom jak wykorzystać programowanie dla wspólnego dobra (projekty społeczne)

      "Mistrzowie z klasy 5c oraz nasza Szkoła Podstawowa nr 1 w Skarżysku-Kamiennej, jako jedna z dwóch szkół w Polsce, przystąpili do pilotażu Brytyjskiego programu Apps For Good.
      W trakcie obecnego roku szkolnego uczniowie założą własne start-upy. Pracując w stworzonych zespołach będą poznawać proces powstawania aplikacji i programów komputerowych od pomysłu, przez badania rynkowe i projektowanie aż po finalizacje i programowanie wymyślonej aplikacji.
      Kontakt za pomocą Skype z ekspertami w  branży IT a przy tym praca on-line i programowanie w środowisku anglojęzycznym na pewno przyczynią się do rozwoju ich umiejętności językowych. Prowadzenie badań, rozpoznawanie potrzeb i analiza rynku pomogą uczniom ćwiczyć umiejętności tak przydatne w przyszłym życiu zawodowym. A współpraca i charakter programu to doskonały pomysł na uwolnienie ich kreatywności" Sylwester Zasoński, Sp nr 1 w Skarżysku-Kamiennej

      Link do źródła
      http://jedynkakoduje.blogspot.com/2014/10/apps-for-good.html