• Szkoła Ucząca Się
    • Ocenianie Kształtujące - serwis edukacyjny
    • Nauczyciel 1. klasa
    • Solidarna Szkoła
    • Kształcenie Obywatelskie w Szkole Samorządowej (KOSS)
    • Konkurs Wiedzy Obywatelskiej i Ekonomicznej
    • Szkoła z klasą 2.0
    • WF z klasą
    • Koduj z Klasą
    • Klasna Shkola
    • Młodzi przedsiębiorczy
    • Szkoła tolerancji
    • Cyfrowa Akademia
    • Rozmawiajmy o uchodźcach!
    • Samorząd uczniowski
    • Młody Obywatel
    • Weź oddech
    • Edukacja globalna
    • Zgodnie z naturą
    • Kulthurra!
    • Filmoteka szkolna. Akcja!
    • Włącz się. Młodzi i media
      • Nienawiść. Jestem przeciw!
      • Wrota Wiedzy
      • Młodzi głosują
      • Nagroda im. Ireny Sendler
      • Mamy prawo
      • Gimnazjalny Projekt Edukacyjny
      • Opowiem ci o wolnej Polsce
      • W świat z klasą
      • Ślady przeszłości - uczniowie adoptują zabytki
      • Czytam sobie w bibliotece
      • Mistrzowie kodowania
      • Działasz.pl
      • Centrum Edukacji Obywatelskiej
      • Sejm Dzieci i Młodzieży
        • Akademia uczniowska
        • Aktywna edukacja
        • Noc bibliotek
      Mistrzowie kodowania

      Dobre praktyki nauczycieli Mistrzów Kodowania 3

      Zachęcamy do zapoznania się z kolejnymi dobrymi praktykami, wypracowanymi przez nauczycieli biorących udział w Programie Mistrzowie Kodowania. Wszytskie opisywane poniżej dobre praktyki znajdują się w publikacji pt. "Dobre praktyki z blogów nauczycieli uczestniczących w Mistrzach Kodowania cz. 2" w dziale MATERIAŁY. 

       

      Dwa w jednym 

      Nauczycielka Izabela Niedźwiedzka prowadzi bloga na temat Mistrzów Kodowania, na którym szczególnie dużo miejsca poświęca matematyce oraz tematycznym projektom związanym z arytmetyką I geometrią. Choć Scratch może znaleźć zastosowanie na różnych przedmiotach, skupienie się na określonej tematyce może okazać się lepszym pomysłem na popularyzację kodowania w szkole. Uatrakcyjnienie zajęć matematycznych w ten sposób jest bardzo dobrym rozwiązaniem – pozwala nauczycielowi uatrakcyjnić zajęcia, które kojarzą się ze żmudnymi obliczeniami, a jednocześnie pokazuje uczniom jak opanowany materiał może przydać im się w przyszłości. To może być początek owocnej współpracy dwóch nauczycieli.

      Dobra praktyka: tematyczny blog Mistrzów Kodowania skupiony tylko na jednym przedmiocie (Scratch i matematyka wydają się szczególne dobrym połączeniem)

      Link do źródła: 

      http://sp3lubsko-mk2014.blogspot.com/2014/06/matematycznie.html

       

      Zawody w kodowaniu

      Uczniowie SP nr 41 w Szczecinie w kodowali na czas. W wyznaczonym czasie (14 minut) mieli stworzyć własny projekt w Scratchu. Taki pomysł na zapoznanie nowych uczniów z możliwościami Scratcha wybrał Krzysztof Jaworski, nauczyciel w SP nr 41, w trakcie Festiwalu Radości 2.0 (popularyzującego TIK w szkole).

      Dobra praktyka: kodowanie na czas jako formuła konkursu i/lub promocji zajęć z kodowania

      Link do źródła:

      http://mistrzowiekodowaniasp41.blogspot.com/2013/12/w-14-minut-dookoa-sk...

       

      Dzień Scratcha

      Wielu nauczycieli zarówno w tej, jak i poprzedniej edycji brało udział w świętowaniu międzynarodowego Dnia Scratcha. Najczęściej w ramach obchodów Scratcha zapraszali nowe osoby (uczniów nie biorących udziału w Programie, rodziców, innych nauczycieli) do zapoznania się z programem.

      Dobra praktyka: udział w międzynarodowych obchodach Dnia Scratcha

      Link do źródła
      http://sp2mistrzowie.blogspot.com/2014/04/swiatowy-dzien-scratcha.html
      http://sp3lubsko-mk2014.blogspot.com/2014/05/19-maja-2014-scratchowisko....
      http://sp9.legnica.pl/mistrzowie/2015/03/20/scratch-day-2015/
      http://czasnakoda.blogspot.com/2014/03/swiatowy-dzien-scratcha.html
      http://blogiceo.nq.pl/3blublin/2014/05/21/swiatowy-dzien-scratcha/
      http://sp257mistrzowiekodowania.blogspot.com/2015/05/swiatowy-dzien-scra...

       

      Nocny maraton kodowania

      Całonocne kodowanie w Scratchu to wyzwanie, które podjęło kilku nauczycieli, by uatrakcyjnić naukę kodowania. Uczniowie nocowali w szkole lub zostali odebrani przez rodziców w późnych godzinach nocnych. Maratonowi kodowania towarzyszyły inne gry i zabawy, a także wyjątkowa kolacja – pizza lub tort.

      Dobra praktyka: nocny maraton kodowania (zajęcia w nocy)

      Link do źródła
      http://mistrzowiekodowaniasp11wejherowo.blogspot.com/2014/11/po-maratoni...
      http://mkgimnazjum12.blogspot.com/2015/03/nocowanie-w-szkole-ze-scretche...
      l  

       

      Gry terenowe ze Scratchem

      Nauczyciele, którzy zdecydowali się zorganizować Nocny Maraton Kododwania często łączyli go z grami terenowymi – zabawami typu treasure-hunt (poszukiwaniem skarbów) i zagadkami detektywistycznymi. Ale zabawy tego typu same w sobie mogą być pretekstem do zachęcania uczniów do kodowania.

      Dobra praktyka: gry terenowe + programowanie

      Link do źródła
      http://scratchwilkowyja.blogspot.com/2014/03/projekt-z-nocy-detektywow.html
      https://www.facebook.com/zarnowieckoduje?ref=hl