• Szkoła Ucząca Się
    • Ocenianie Kształtujące - serwis edukacyjny
    • Nauczyciel 1. klasa
    • Solidarna Szkoła
    • Kształcenie Obywatelskie w Szkole Samorządowej (KOSS)
    • Konkurs Wiedzy Obywatelskiej i Ekonomicznej
    • Szkoła z klasą 2.0
    • WF z klasą
    • Koduj z Klasą
    • Klasna Shkola
    • Młodzi przedsiębiorczy
    • Szkoła tolerancji
    • Cyfrowa Akademia
    • Rozmawiajmy o uchodźcach!
    • Samorząd uczniowski
    • Młody Obywatel
    • Weź oddech
    • Edukacja globalna
    • Zgodnie z naturą
    • Kulthurra!
    • Filmoteka szkolna. Akcja!
    • Włącz się. Młodzi i media
      • Nienawiść. Jestem przeciw!
      • Wrota Wiedzy
      • Młodzi głosują
      • Nagroda im. Ireny Sendler
      • Mamy prawo
      • Gimnazjalny Projekt Edukacyjny
      • Opowiem ci o wolnej Polsce
      • W świat z klasą
      • Ślady przeszłości - uczniowie adoptują zabytki
      • Czytam sobie w bibliotece
      • Mistrzowie kodowania
      • Działasz.pl
      • Centrum Edukacji Obywatelskiej
      • Sejm Dzieci i Młodzieży
        • Akademia uczniowska
        • Aktywna edukacja
        • Noc bibliotek
      Mistrzowie kodowania

      Jak uczą programowania na świecie?

      Przedstawiamy wybór dobrych praktyki nauki programowania z zagranicy opracowany na zlecenie programu Mistrzowie Kodowania. Mamy nadzieję, że okaże się dla Państwa cennym źródłem inspiracji. 

       

      Jak uczą programowania na świecie? – to pytanie, na które odpowiedzi poszukują autorzy publikacji dot. dobrych praktyk programowania na świecie, przytaczając przykłady interesujących inicjatyw związanych z programowaniem oraz identyfikując trendy w nauczaniu programowania, jakie się z tego zestawienia dobrych praktyk wyłaniają. Publikacja składa się z dwóch części. W pierwszej omawiamy popularne lub zyskujące na znaczeniu trendy, które zauważalne są w inicjatywach związanych z nauką programowania, w tym zwłaszcza programowania dla dzieci, w innych krajach. Drugą część stanowi katalog dobrych praktyk. Wybrane do tej części dobre praktyki zostały uporządkowane w zależności od tego, czy stanowią przykład programu edukacyjnego wspierającego naukę programowania w szkole, inicjatywy edukacyjnej w czasie pozaszkolnym (edukacja nieformalna) czy działania o charakterze promocyjnym, zachęcającym do zainteresowania się kodowaniem. Osobno omówiliśmy dobre praktyki dot. metodyki wykorzystywanej do nauki programowania.