• Szkoła Ucząca Się
    • Ocenianie Kształtujące - serwis edukacyjny
    • Nauczyciel 1. klasa
    • Solidarna Szkoła
    • Kształcenie Obywatelskie w Szkole Samorządowej (KOSS)
    • Konkurs Wiedzy Obywatelskiej i Ekonomicznej
    • Szkoła z klasą 2.0
    • WF z klasą
    • Koduj z Klasą
    • Klasna Shkola
    • Młodzi przedsiębiorczy
    • Szkoła tolerancji
    • Cyfrowa Akademia
    • Rozmawiajmy o uchodźcach!
    • Samorząd uczniowski
    • Młody Obywatel
    • Weź oddech
    • Edukacja globalna
    • Zgodnie z naturą
    • Kulthurra!
    • Filmoteka szkolna. Akcja!
    • Włącz się. Młodzi i media
      • Nienawiść. Jestem przeciw!
      • Wrota Wiedzy
      • Młodzi głosują
      • Nagroda im. Ireny Sendler
      • Mamy prawo
      • Gimnazjalny Projekt Edukacyjny
      • Opowiem ci o wolnej Polsce
      • W świat z klasą
      • Ślady przeszłości - uczniowie adoptują zabytki
      • Czytam sobie w bibliotece
      • Mistrzowie kodowania
      • Działasz.pl
      • Centrum Edukacji Obywatelskiej
      • Sejm Dzieci i Młodzieży
        • Akademia uczniowska
        • Aktywna edukacja
        • Noc bibliotek
      Mistrzowie kodowania

      Opis programu

      O programie
      Program "Mistrzowie Kodowania" realizowany jest przez Samsung Electronics Polska we współpracy z Partnerami: Centrum Edukacji Obywatelskiej, Centrum Cyfrowym Projekt: Polska, Fundacją CoderDojo, Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego oraz Stowarzyszeniem „Rodzice w Edukacji” przy wsparciu grupy SuperBelfrzy RP. Celem programu jest popularyzacja nauki programowania w polskich szkołach. 
       
      O programowaniu 
      Programowanie uczy wielu umiejętności, które są kluczowe w dzisiejszym świecie - świadomego korzystania z technologii, analizowania informacji, wykorzystywania wiedzy w praktyce, kreatywności, samodzielnego dochodzenia do rozwiązań i pracy w zespole. Dzięki programowaniu młody człowiek uczy się rozumieć otaczający go świat i zachodzące w nim zmiany. Nie jest tylko biernym odbiorcą technologii, ale potrafi sam z jej użyciem realizować własne projekty. 
      Zależy nam na tym, aby tak ważna dziedzina współczesnego życia nie była zarezerwowana tylko dla wybranych. Chcemy pokazać, że nauka programowania może być przyjemna i łatwa – zarówno dla ucznia, jak i dla nauczyciela. 
       
      Zaczynamy od Scratcha
      Pierwszym językiem, którego uczniowie będą uczyli się w ramach programu, jest Scratch, który został opracowany w Massachusetts Institute of Technology (MIT). Scratch jest środowiskiem przyjaznym uczniom szkół podstawowych, prostym w obsłudze, a przy tym bezpłatnym.
      Scratch to  intuicyjny język programowania, pozwalający uczniom tworzyć gry, pokazy multimedialne, historyjki i inne projekty. Jego niewątpliwą zaletą jest błyskawiczny efekt, jaki widzi uczeń po uruchomieniu stworzonego przez siebie programu . Ma to niebagatelne znaczenie, gdyż uczniowie oczekują szybkich rezultatów swojej pracy. Ten sposób nauki pozwala też utrzymać ich uwagę i motywację do dalszego zgłębiania tajników programowania.
      W wersji 1.4 Scratcha można pobrać na swój komputer i korzystać z niego bez dostępu do Internetu. Jest to ważna informacja dla tych szkół, które nie mają szybkiego łącza, a chciałyby zaproponować swoim uczniom rozpoczęcie przygody z programowaniem w tym języku. 
       
      Szkolenia dla nauczycieli 
      Program skierowany jest do uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych oraz nauczycieli uczących w tych placówkach. Zapraszamy do udziału nie tylko informatyków. Chcemy zarazić pasją programowania wszystkich pedagogów, pokazać, ile można zyskać, wprowadzając programowanie do planu nauczania i jak można je włączyć w tok każdej lekcji.
      Centrum Edukacji Obywatelskiej odpowiada za organizację szkoleń dla nauczycieli objętych programem.
       
      Rekrutacja szkół do II edycji Programu jest już zamknięta. Do końca listopada 2014 odbyły się 72 szkolenia w 19 miastach w całej Polsce, w którym udział weźmie blisko 1000 nauczycieli z ponad 600 zgłoszonych do Programu szkół. Obecnie przeszkoleni nauczyciele realizują scenariusze zajęć w swoich szkołach. Rekrutacja do III edycji Programu ruszy najprawdopodobniej pod koniec drugiego semestru szkolnego 2014/2015. 
       
       
      Patronat nad programem objęły: Ministerstwo Edukacji Narodowej, Ministerstwo Administarcji i Cyfryzacji, Ministerstwo Gospodarki. 
       
       

      Kontakt dla nauczycieli z koordynatorką programu z ramienia CEO:

      Beata Sochacka

      tel: (22) 825 01 81 wew. 110

      e-mail: beata.sochacka[at]ceo.org[dot]pl