• Szkoła Ucząca Się
    • Ocenianie Kształtujące - serwis edukacyjny
    • Nauczyciel 1. klasa
    • Solidarna Szkoła
    • Kształcenie Obywatelskie w Szkole Samorządowej (KOSS)
    • Konkurs Wiedzy Obywatelskiej i Ekonomicznej
    • Szkoła z klasą 2.0
    • WF z klasą
    • Koduj z Klasą
    • Klasna Shkola
    • MÅ‚odzi przedsiÄ™biorczy
    • Szkoła tolerancji
    • Cyfrowa Akademia
    • Rozmawiajmy o uchodźcach!
    • Samorząd uczniowski
    • Młody Obywatel
    • Weź oddech
    • Edukacja globalna
    • Zgodnie z naturą
    • Kulthurra!
    • Filmoteka szkolna. Akcja!
    • Włącz się. Młodzi i media
      • Nienawiść. Jestem przeciw!
      • Wrota Wiedzy
      • Młodzi głosują
      • Nagroda im. Ireny Sendler
      • Mamy prawo
      • Gimnazjalny Projekt Edukacyjny
      • Opowiem ci o wolnej Polsce
      • W świat z klasą
      • Ślady przeszłości - uczniowie adoptują zabytki
      • Czytam sobie w bibliotece
      • Mistrzowie kodowania
      • Działasz.pl
      • Centrum Edukacji Obywatelskiej
      • Sejm Dzieci i Młodzieży
        • Akademia uczniowska
        • Aktywna edukacja
      Młodzi przedsiębiorczy

      Program od A do Z

      Projekt Młodzi Przedsiębiorczy jest realizowany od 2009 roku. Do tej pory wzięło w nim udział ponad 700 nauczycieli i 1800 zespołów uczniowskich z całej Polski. Młodzi Przedsiębiorczy to praktyczna i innowacyjna edukacja ekonomiczna oparta na możliwości wykorzystania zagadnień ekonomicznych w praktycznych działaniach.  Udział w projekcie mogą wziąć uczniowie i nauczyciele ze szkół gimnazjalnych. Uczestnictwo w nim jest bezpłatne.

       

       
      W czasie pracy nad projektami uczniowie uczą się, jak:
      • planować i realizować działania zespołowe, zarządzać pracą swoją i innych;
      • radzić sobie z zarządzaniem własnymi finansami oraz planować wydatki swoje i rodziny;
      • dokonywać świadomych wyborów konsumenckich (kierować się rachunkiem ekonomicznym i własną opinią, a nie tylko informacjami pochodzącymi z reklam);
      • współpracować z instytucjami i mediami oraz pozyskiwać sojuszników własnych działań;
      • dysponować i zarządzać ograniczonymi zasobami oraz analizować ryzyko;
      • korzystać z technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) niezbędnych do aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym;
      • atrakcyjnie prezentować wyniki pracy grupowe;
      • wykorzystywać wiedzę z zakresu nauk technicznych, matematycznych oraz przyrodniczych (STEM).

      Zasady uczestnictwa w programie:

      Aby uczestniczyć w programie, uczestnik musi należeć do Klubu Przedsiębiorczych Nauczycieli IMPULS prowadzonego przez Narodowy Bank Polski (http://www.nbportal.pl/dydaktyka/klub-nauczycieli-impuls).

      1. Zadania uczniów

      - Uczniowie pracują w 4-6 osobowych zespołach. Dzielą się zadaniami w zależności od własnych zainteresowań,      pomysłów, możliwości.

      - Samodzielnie lub w konsultacji z nauczycielem ustalają plan pracy.

      - Przygotowują dokumentację projektu.

      2. Zadania nauczyciela

      - Aktywny udział w zamkniętej platformie internetowej wymiany wiedzy i doświadczeń dla nauczycieli - opiekunów zespołów uczniowskich.

      - Zaplanowanie pracy nad projektem w czasie zajęć szkolnych.

      - Koordynowanie prac uczniów.

      - Wsparcie merytoryczne  – zajęcia wprowadzające, konsultacje, analiza zebranego materiału.

      - Wsparcie organizacyjne – ustalenie harmonogramu pracy, podział zadań, pomoc w organizacji kolejnych etapów pracy nad projektem.

      - Kontakt z organizatorami projektu.

      3. Zadania organizatorów

      - Opracowywanie materiałów pomocniczych do realizacji projektu

      - Merytoryczna i metodologiczna pomoc w pracy nad projektem.

      - Prowadzenie strony internetowej projektu.

      - Biuletyn informacyjny wysyłany co 3 tygodnie do uczestników programu.

      - Organizacja kursu internetowego dla uczniów i platformy internetowej dla nauczycieli.

      - Organizacja webinariów i spotkań online z ekspertami.

      - Zorganizowanie ogólnopolskiego finału projektów.

      - Promocja programu w mediach.

      - Archiwizacja zebranych przez uczniów materiałów i wykorzystywanie ich w publikacjach edukacyjnych.

      - Przesłanie zaświadczeń dla nauczycieli  i dyplomów dla uczniów.

       

      Kontakt: Magdalena Świderska (magdalena.swiderska[at]ceo.org[dot]pl)