• Szkoła Ucząca Się
    • Ocenianie Kształtujące - serwis edukacyjny
    • Nauczyciel 1. klasa
    • Solidarna Szkoła
    • Kształcenie Obywatelskie w Szkole Samorządowej (KOSS)
    • Konkurs Wiedzy Obywatelskiej i Ekonomicznej
    • Szkoła z klasą 2.0
    • WF z klasą
    • Koduj z Klasą
    • Klasna Shkola
    • Młodzi przedsiębiorczy
    • Szkoła tolerancji
    • Cyfrowa Akademia
    • Rozmawiajmy o uchodźcach!
    • Samorząd uczniowski
    • Młody Obywatel
    • Weź oddech
    • Edukacja globalna
    • Zgodnie z naturą
    • Kulthurra!
    • Filmoteka szkolna. Akcja!
    • Włącz się. Młodzi i media
      • Nienawiść. Jestem przeciw!
      • Wrota Wiedzy
      • Młodzi głosują
      • Nagroda im. Ireny Sendler
      • Mamy prawo
      • Gimnazjalny Projekt Edukacyjny
      • Opowiem ci o wolnej Polsce
      • W świat z klasą
      • Ślady przeszłości - uczniowie adoptują zabytki
      • Czytam sobie w bibliotece
      • Mistrzowie kodowania
      • Działasz.pl
      • Centrum Edukacji Obywatelskiej
      • Sejm Dzieci i Młodzieży
        • Akademia uczniowska
        • Aktywna edukacja
        • Noc bibliotek
      Ocenianie Kształtujące - serwis edukacyjny

      Do pobrania


      Cztery publikacje powstałe w ramach projektu "Wdrożenie podstawy podstawy programowej kształcenia ogólnego w przedszkolach i szkołach". Priorytet III,Wysoka jakość systemu oświaty. Projekt był realizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej w partnerstwie z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji. Ośrodek Rozwoju Edukacji był liderem projektu.

      Publikacje współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach  Europejskiego Funduszu Społecznego.

      Danuta Sterna
      Uczę (się) w szkole

      Praktyczna pomoc w pracy dydaktycznej – rozważania na temat skutecznej edukacji zostały wzbogacone o przykłady dobrych praktyk nauczycielskich. Autorka, była nauczycielka matematyki, od kilkunastu lat pomaga dyrektorom szkół i nauczycielom efektywniej pracować, a uczniom – skuteczniej się uczyć. W nowej książce opisuje pięć strategii wykorzystywanych w nauczaniu zgodnie zasadami Oceniania Kształtującego.

       

         

      Connie M. Moss i Susan M. Brookhart
      Cele uczenia się. Jak pomóc uczniom zrozumieć każdą lekcję

      przekład: Weronika Gasperczyk

      Autorki – amerykańskie dydaktyczki – wychodzą z założenia, że wyniki w nauce poszczególnych uczniów wychodzą od nich samych, a najlepsze efekty osiąga się wówczas, kiedy nauczyciele podchodzą do nauczania z punktu widzenia uczniów. Do tego potrzebna jest umiejętność formułowania celów lekcji w języku ucznia.

       

       

         

       

      Małgorzata Ostrowska, Danuta Sterna
      Technologie informacyjno-komunikacyjne na lekcjach. Przykładowe konspekty i polecane praktyki

      Książka stanowi zachętę do stosowania TIK w szkole: twórczego, aktywizującego uczniów i nawiązującego do celów nauczania. Autorki pokazują, jak tworzyć konspekt lekcji, aby efektywnie wykorzystywać nowoczesne technologie, a jednocześnie realizować zasady oceniania kształtującego. Omawiają różne modele stosowania TIK w szkole i kryteria, jakimi warto się przy tym kierować.
       

      Zobacz konspekty lekcji i dobre praktyki w naszej przeglądarce!

         

      Howard Pitler, Elizabeth Hubbell i Matt Kuhn
      Efektywne wykorzystanie nowych technologii na lekcjach
       
      Poradnik wykorzystywania TIK w codziennej pracy nauczyciela – do udzielania informacji zwrotnej i formułowania celów lekcji, a także inicjowania współpracy, przygotowywania podsumowań czy zadawania pracy domowej. Autorzy przedstawiają i omawiają programy służące do tworzenia dokumentów, multimediów i baz danych, wspierających przeprowadzanie burz mózgów i zabaw ruchowych, a także platformy edukacyjne.
       
       
       
       
         

      Dziewięć publikacj powstałych w ramach projektu "Akademia Uczniowska". Priorytet III: Wysoka jakość systemu oświaty. Projekt był realizowany przez Fundację Centrum Edukacji Obywatelskiej we współpracy z partnerami: Międzynarodowym Instytutem Biologii Molekularnej i Komórkowej i Polsko-Amerykańską Fundacją Wolności.

      Publikacje współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

      Dobre Praktyki w konspektach lekcji matematyczno-przyrodniczych (dwa tomy)
      BIOLOGIA-CHEMIA oraz  FIZYKA – MATEMATYKA

      Publikacje są efektem współpracy nauczycieli będących w procesie uczenia się. Zawieraja zbiór konspektów lekcji powstałych na podstawie doświadczeń nauczycieli, którzy wykorzystują elementy OK oraz praktyki współpracy doskonalące nauczanie.

      Pobierz plik pdf FIZYKA-MATEMATKA

      Pobierz plik pdf BIOLOGIA-CHEMIA

      Rozprawki naukowe czyli doświadczenia z fabułą i z testem (dwa tomy)
      BIOLOGIA CHEMIA oraz FIZYKA-MATEMATYKA

      Każda publikacja zawiera 40 rozprawek. Rozprawka składa się z 2 części. Pierwsza zawiera tekst, druga – pytania testowe. Tekst rozprawki skonstruowany jest tak, aby wzbudzał u uczniów potrzebę zaspokojenia ciekawości poznawczej.

      Pobierz plik pdf BIOLOGIA-CHEMIA

      Pobierz plik pdf FIZYKA-MATEMATYKA

      Eksperymentowanie i wzajemne nauczanie
      CHEMIA BIOLOGIA

      Zbiory scenariuszy zajęć. Zgromadzone w publikacji przykłady doświadczeń są autentycznymi scenariuszami zajęć przeprowadzonych w czasie Szkolnych Kół Naukowych lub podczas zajęć lekcyjnych przez nauczycieli praktyków w ramach projektu Akademia uczniowska. Wiele z prezentowanych propozycji lekcji zostało opracowanych pod okiem nauczycieli przez uczniów, którzy są w procesie uczenia się.

      Pobierz plik pdf BIOLOGIA

      Pobierz plik pdf CHEMIA

      Eksperymentowanie i wzajemne nauczanie
      FIZYKA, MATEMATYKA

      Zbiory scenariuszy zajęć. Zgromadzone w publikacji przykłady doświadczeń są autentycznymi scenariuszami zajęć przeprowadzonych w czasie Szkolnych Kół Naukowych lub podczas zajęć lekcyjnych przez nauczycieli praktyków w ramach projektu Akademia uczniowska. Wiele z prezentowanych propozycji lekcji zostało opracowanych pod okiem nauczycieli przez uczniów, którzy są w procesie uczenia się.

      Pobierz plik pdf FIZYKA

      Pobierz plik pdf MATEMATYKA

      Projekty edukacyjne. Praca z pojeciami kluczowymi

      Publikacja zawiera zbiór ośmiu projektów uczniowskich powstałych  na zajęciach Szkolnych Kół Naukowych, ułożony i opatrzony obszernym wprowadzeniem przez wieloletniego współpracownika CEO i eksperta "Akademii uczniowskiej"– Włodzimierza Gapskiego.

      Pobierz plik pdf


      Publikacje powstałe w ramach programu Szkoła Ucząca Się realizowanego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Polsko-Amerykańską Fundację Wolności.

      Plakat OK

      Powiększ

      Pobierz plakat w wersji dla nauczycieli (.pdf)

      Pobierz plakat w wersji dla uczniów (.pdf)

      Dzielmy się tym, co wiemy

      Jak stosować ocenianie kształtujące? Wskazówki nauczycieli praktyków zebrane w 7 zeszytach. Trenerzy CEO piszą o tym, co w OK budzi najżywsze dyskusje i wydaje się najtrudniejsze, radzą, jak rozwiązywać konkretne problemy, cytują rozwiązania zastosowane przez uczestników szkoleń.

      Czytaj więcej

       

       

       

       

       

      simplebooklet.com


      Komiks OK

      Pobierz komiks o ocenianiu kształtującym!