• Szkoła Ucząca Się
    • Ocenianie Kształtujące - serwis edukacyjny
    • Nauczyciel 1. klasa
    • Solidarna Szkoła
    • Kształcenie Obywatelskie w Szkole Samorządowej (KOSS)
    • Konkurs Wiedzy Obywatelskiej i Ekonomicznej
    • Szkoła z klasą 2.0
    • WF z klasą
    • Koduj z Klasą
    • Klasna Shkola
    • Młodzi przedsiębiorczy
    • Szkoła tolerancji
    • Cyfrowa Akademia
    • Rozmawiajmy o uchodźcach!
    • Samorząd uczniowski
    • Młody Obywatel
    • Weź oddech
    • Edukacja globalna
    • Zgodnie z naturą
    • Kulthurra!
    • Filmoteka szkolna. Akcja!
    • Włącz się. Młodzi i media
      • Nienawiść. Jestem przeciw!
      • Wrota Wiedzy
      • Młodzi głosują
      • Nagroda im. Ireny Sendler
      • Mamy prawo
      • Gimnazjalny Projekt Edukacyjny
      • Opowiem ci o wolnej Polsce
      • W świat z klasą
      • Ślady przeszłości - uczniowie adoptują zabytki
      • Czytam sobie w bibliotece
      • Mistrzowie kodowania
      • Działasz.pl
      • Centrum Edukacji Obywatelskiej
      • Sejm Dzieci i Młodzieży
        • Akademia uczniowska
        • Aktywna edukacja
        • Noc bibliotek
      Ocenianie Kształtujące - serwis edukacyjny

      OK zeszyt

       
      Kilka słów o naszej nowej inicjatywie na Facebooku:
       
      OK Zeszyt to inicjatywa Danuty Sterny pracującej w programie Szkoła Ucząca Się (prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Polsko-Amerykańską Fundację Wolności). Zapraszamy chętnych nauczycieli, którzy chcą prowadzić (choć z jedną klasą) zeszyt w ciągu drugiego semestru 2015/16 i są gotowi dzielić się swoim doświadczeniem z innymi. Witamy także "kibiców OK zeszytu", którzy może nie będą zobowiązywać się do prowadzenia OK zeszytu już teraz, ale będą wspierać działania pionierów.

      Zeszyt wykorzystywany będzie przez:
      1) ucznia - jako materiał pomagający w przygotowaniu się do sprawdzianów, uczący zapisywania użytecznych refleksji oraz śledzenia własnego procesu uczenia się,
      2) nauczyciela - jako pomoc przy monitorowania pracy uczniów i wyciągania wniosków do planowania nauczania.
       
      Udział w przedsięwzięciu nie wymaga żadnych zgód, zależy tylko od woli nauczyciela i jego uczniów. Wspólnie przygotujemy się do prowadzenia zeszytu z uczniami, w tym:
      • każdy zaprojektuje zawartość zeszyt dla swojej klasy,
      • zaplanuje sposób wprowadzenia OK zeszytu do pracy z uczniami,
      • zaplanuje sposób ewaluacji pracy z zeszytem,
      • na bieżąco będziemy dzielić się doświadczeniami w pracy z OK zeszytem,
      • wyciągniemy wnioski na przyszłość,
      • zakończymy doświadczenie w czerwcu 2016 roku – świętowaniem sukcesu i rozdaniem dyplomów nauczycielom i klasie biorącej udział w „projekcie”.
      Zapraszamy! Dołącz do nas już dziś!
       
      Informacje szczegółowe rónież tutaj.

      Świeży 18 rozdział do przeczytania! Zapraszamy do lektury: monitoring.

      Wypowiedziane na forum klasy lub zasłyszane zdania:

      • To co w OKzeszycie jest najważniejsze i ja to umiem!

      • Wiem, bo to było w OKzeszycie!

      • Moja mam mówiła, że teraz wie, czego jeszcze nie umiem!

      • Ja się uczyłam wiersza tak jak w nacobezu!

      • Mój opis jest na pewno dobrze, bo pisałam go tak jak jest w OKzeszycie!

      • Zapomniałam OKzeszytu , a jest mi bardzo potrzebny!

       
       

       

      Świeży 17 rozdział do przeczytania! Zapraszamy do lektury.
       
       

       

      Tutaj doniesienia z lutego.

       

       

      Na blogu dla praktyków OK zeszytu jest dostępny rozdział 14. Zapraszamy też do obejrzenia tego filmu z polskimi napisami, któe można ustawić w lewym dolnym rogu.
       

       


       

      Na blogu dla praktyków OK zeszytu jest już rozdział 13!. Zapraszamy też do obejrzenia webinarium o OK zeszycie.

       

       

       
      Zapraszamy 50 osób na nasze pierwsze webinarium dla osób, które chciałyby dowiedzieć się O CO CHODZI W OK ZESZYCIE? Webinarium poprowadzi D. Sterna i B. Zwierzyńska i odbędzie się w czwartek o godz. 15:30 (25.02.2016 r.) i potrwa ok. 60 min. Będzie możliwość zadawania pytań. Chętne osoby proszone są o rejestrację tutaj: https://fundacjaceo.clickwebinar.com/okzeszyt
       
       

      Na blogu dla praktyków OK zeszytu jest już rozdział 8. Zobaczcie co dzieje się na lekcjach z fajnym zeszytem (video).

       
      17 lutego Dorota napisała w grupie OK Zeszyt:
       

      We wtorek, tak jak pisałam wcześniej, miałam lekcję dla rodziców mojej klasy. Postanowiłam zaprosić również dyrekcję. Moim zamierzeniem było pokazać, jak wygląda lekcja Okej, a także wystawka zeszytów zakończona pierwszą ewaluacją. Realizujemy bowiem skrupulatnie nasze drzewko ambitnego celu. Wytrwale pracujemy na dyplom, ale przede wszystkim na efekty. Na zajęciach dzieci pracowały wspaniale. Rodzice byli oczarowani ich aktywnością, sami nawet czasami chcieli się angażować do pracy. Usłyszałam po lekcji wiele wspaniałych słów, m.in. "po takiej lekcji nie można nie umieć". Rodzice powiedzieli do pani dyrektor, że są oczarowani taką pracą, dostrzegli również, ile to wymaga zaangażowania i poświęcenia, jednak opłaca się, bo rezultaty są wspaniałe.

       


       
      Uruchomiliśmy blog dla praktyków OK zeszytu. Czy wiecie, że mamy już na nim aż 7 rozdziałów?! Zapraszamy do lektury.
       
       

      Czy wiecie, że portfolio było jeszcze do niedawna nazywane po prostu teczką? Poniżej kilka ciekawostek z naszych wcześniejszych doświadczeń:

      - dyskusje nad wprowadzeniem teczki

      - metoda teczki i klub teczki na przykład na matematyce w gimnazjum

      - teczka maturzysty

       

      Do pobrania materiały do OK zeszytu - kolorowe i czarno-białe do samodzielnego kolorowania. Kliknij na obrazek i zapisz np: na pulpicie. Tutaj okładka.

       

       

      Prawie 30 praktyków rozpoczęło już pracę z OK zeszytami na różnych etapach edukacyjnych. Nauczyciele wspólnie z uczniami i uczennicami zdecydowali co będą zawierały ich zeszyty. Z relacji nauczycieli wiemy, że entuzmazm towarzyszący projektowi jest ogromny! Poniżej przykłady OK zeszytów oraz jedna z wielu "wlepek" stworzonych przez Danutę Sternę.

       

      Zamieszczona na FB ankieta, pokazała Wasze preferencje, ale decyzja zależy od Was (wyniki tutaj).
       
      W drugim kroku, którego termin mija 5 stycznia, decydujecie się:
      1. Co będzie zawierał zeszyt ucznia, jakie działy będą podlegały ocenie?
      2. W jaki sposób będzie oceniany zeszyt, jak będzie oceniany każdy z działów i jak często?
      3. W jaki sposób będzie ewaluować prace z OK zeszytem? Czy porównacie pracę dwóch klas z i bez zeszytu, czy porównacie pracę uczniów tej samej klasy w poprzednim i w następnym semestrze? A może inny sposób, który przekona Was, czy warto pracować z OK zeszytem?