• Szkoła Ucząca Się
    • Ocenianie Kształtujące - serwis edukacyjny
    • Nauczyciel 1. klasa
    • Solidarna Szkoła
    • Kształcenie Obywatelskie w Szkole Samorządowej (KOSS)
    • Konkurs Wiedzy Obywatelskiej i Ekonomicznej
    • Szkoła z klasą 2.0
    • WF z klasą
    • Koduj z Klasą
    • Klasna Shkola
    • Młodzi przedsiębiorczy
    • Szkoła tolerancji
    • Cyfrowa Akademia
    • Rozmawiajmy o uchodźcach!
    • Samorząd uczniowski
    • Młody Obywatel
    • Weź oddech
    • Edukacja globalna
    • Zgodnie z naturą
    • Kulthurra!
    • Filmoteka szkolna. Akcja!
    • Włącz się. Młodzi i media
      • Nienawiść. Jestem przeciw!
      • Wrota Wiedzy
      • Młodzi głosują
      • Nagroda im. Ireny Sendler
      • Mamy prawo
      • Gimnazjalny Projekt Edukacyjny
      • Opowiem ci o wolnej Polsce
      • W świat z klasą
      • Ślady przeszłości - uczniowie adoptują zabytki
      • Czytam sobie w bibliotece
      • Mistrzowie kodowania
      • Działasz.pl
      • Centrum Edukacji Obywatelskiej
      • Sejm Dzieci i Młodzieży
        • Akademia uczniowska
        • Aktywna edukacja
        • Noc bibliotek
      Sejm Dzieci i Młodzieży

      Materiały z VI sesji

      • Dyskutowanie metodą "akwarium"

        W metodzie "akwarium" kilka osób siedzi w kręgu i prowadzi dyskusję na wybrany wcześniej temat. Reszta osób zajmuje miejsca dookoła dyskutujących i obserwuje przebieg debaty.

        więcej 29 09 2011
      • Dyskusja plenarna

        Dyskusja plenarna jest techniką pozwalającą uczestnikom na zaprezentowanie swoich poglądów, wiedzy, doświadczeń, pomysłów na dany temat w sposób w miarę swobodny.

        więcej 29 09 2011
      • Dyskusja "za i przeciw"

        Na czym polega dyskusja "za i przeciw"?  

        więcej 29 09 2011
      • Debata oksfordzka

        Szczegóły procedury debat bywają dostosowywane do lokalnych zwyczajów. Są też jednak zasady żelazne, których zmieniać się nie powinno. W przeciwnym wypadku traci się moralne prawo powoływania na oksfordzki styl debat.

        więcej 29 09 2011
      • Dyskusja panelowa

        Dobrze przeprowadzona dyskusja panelowa nigdy nie kończy się jednoznacznym osądem, ostatecznym wnioskiem lecz pozostawia każdemu z uczestników poczucie wagi jego własnej opinii.

        więcej 29 09 2011
      • Dyskusja sokratejska

        Organizatorzy debaty wybierają tekst, wokół którego będzie się ona toczyć. Istotne jest, żeby wszyscy uczestnicy zapoznali się z tekstem bazowym, żeby mieli równy potencjał do uczestnictwa w dyskusji.

        więcej 29 09 2011