• Szkoła Ucząca Się
    • Warsztaty Szkoły Uczącej Się dla rad pedagogicznych
    • Ocenianie Kształtujące - serwis edukacyjny
    • Nauczycielska Akademia Internetowa
    • Studia Podyplomowe Liderów Oświaty
    • Solidarna Szkoła
    • Kształcenie Obywatelskie w Szkole Samorządowej (KOSS)
    • Akademia uczniowska
    • Aktywna edukacja
    • Szkoła z klasą 2.0
    • WF z klasą
    • Szkoła tolerancji
    • Mistrzowie kodowania
    • Samorząd uczniowski
    • Młody Obywatel
    • Edukacja globalna
    • Młodzi przedsiębiorczy
    • Kulthurra!
    • Filmoteka szkolna. Akcja!
    • Włącz się. Młodzi i media
    • Nienawiść - jestem przeciw!
    • Wrota Wiedzy
    • Młodzi głosują
      • Nagroda im. Ireny Sendler
      • Mamy prawo
      • Sejm Dzieci i Młodzieży
      • Rozwijanie uczenia się i nauczania
      • Ocenianie kształtujące w Szkole uczącej się
      • Gimnazjalny Projekt Edukacyjny
      • Opowiem ci o wolnej Polsce
      • W świat z klasą
      • Młodzi Aktywiści Prezydencji
      • Poczytaj mi przyjacielu
      • Ślady przeszłości - uczniowie adoptują zabytki
      • Centrum Edukacji Obywatelskiej

      Genealogia w szkole, czyli jak przygotować projekt poszukiwań historii rodzinnych

      Tytuł: Genealogia w szkole, czyli jak przygotować projekt poszukiwań historii rodzinnych

      Autor: Anna Mirska - Czerwińska

      Rodzaj materiału: artykuł

      Data publikacji: 2007-11-07

      Badanie historii własnej rodziny jest niezwykle angażującym zajęciem dla dorosłych, ale może stać się również ciekawą metodą, dzięki której młodzież zdobędzie wiele potrzebnych umiejętności. Maureen Taylor autorka książek "Uncovering Your Ancestry through Family Photographs" (Betterway, 2000) oraz przewodnika dla dzieci "Through the Eyes of Your Ancestors" pokazuje nam, w jaki sposób wprowadzić temat badań nad historiami rodzinnymi do szkół. Tekst oparty na artykule Maureen Taylor „Family History In the Classroom” (www.genealogy.com)

      (całość do pobrania w pliku poniżej)