• Szkoła Ucząca Się
    • Ocenianie Kształtujące - serwis edukacyjny
    • Nauczyciel 1. klasa
    • Solidarna Szkoła
    • Kształcenie Obywatelskie w Szkole Samorządowej (KOSS)
    • Konkurs Wiedzy Obywatelskiej i Ekonomicznej
    • Szkoła z klasą 2.0
    • WF z klasą
    • Koduj z Klasą
    • Klasna Shkola
    • Młodzi przedsiębiorczy
    • Szkoła tolerancji
    • Cyfrowa Akademia
    • Rozmawiajmy o uchodźcach!
    • Samorząd uczniowski
    • Młody Obywatel
    • Weź oddech
    • Edukacja globalna
    • Zgodnie z naturą
    • Kulthurra!
    • Filmoteka szkolna. Akcja!
    • Włącz się. Młodzi i media
      • Nienawiść. Jestem przeciw!
      • Wrota Wiedzy
      • Młodzi głosują
      • Nagroda im. Ireny Sendler
      • Mamy prawo
      • Gimnazjalny Projekt Edukacyjny
      • Opowiem ci o wolnej Polsce
      • W świat z klasą
      • Ślady przeszłości - uczniowie adoptują zabytki
      • Czytam sobie w bibliotece
      • Mistrzowie kodowania
      • Działasz.pl
      • Centrum Edukacji Obywatelskiej
      • Sejm Dzieci i Młodzieży
        • Akademia uczniowska
        • Aktywna edukacja
        • Noc bibliotek
      Szkoła z klasą 2.0

      Pytanie do eksperta

      Poniżej prezentujemy sylwetki naszych ekspertów. Są nimi współpracujący z nami naukowcy, nauczyciele-metodycy, jak i przedstawiciele wspierających nas instytucji. Jeśli chcecie zadać im pytanie, prześlijcie je mailem na adres sekretariatu programu (szkolazklasa2zero[at]ceo.org[dot]pl). W temacie wiadomości wpiszcie słowo "pytanie" oraz nazwisko wybranego eksperta, np. "pytanie_Grodecka".

       

      Karolina Grodecka

      Absolwentka Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa Uniwersytetu Jagiellońskiego, studentka programu Master of Open and Distance Learning na Open University w Wielkiej Brytanii. Od 2005 r. pracuje w Centrum e-Learningu Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie jako metodyk e-learningu. Jest współtwórczynią Open AGH — uczelnianego repozytorium otwartych zasobów edukacyjnych. Od 2009 r. współpracuje z Koalicją Otwartej Edukacji (KOED).

       

      Andrzej Grzybowski

      Jestem informatykiem, nauczycielem języka angielskiego oraz doktorantem na Wydziale Informatyki Politechniki Poznańskiej. Obszarem mojej pracy naukowej są techniczne, społeczne i ekonomiczne uwarunkowania wdrażania technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji. Pełnię funkcję koordynatora projektu Kreatywna Szkoł@, w ramach którego Gmina Jarocin jako pierwsza w Polsce wyposażyła 25 szkół podstawowych i gimnazjalnych w ponad 850 komputerów przenośnych. Prowadzę szkolenia dla nauczycieli w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii w kształceniu. Projektuję i tworzę portale internetowe oraz aplikacje komputerowe.

       

       

       

      Lechosław Hojnacki

      Nauczyciel - konsultant, wykładowca, trener, facylitator. Pracuje ze studentami i czynnymi nauczycielami; ma także doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą w szkołach różnych poziomów i typów. Zajmuje się implementacją metody projektów, e-portfolio oraz technologii Społecznego Internetu w procesie kształcenia, metodyką nauczania online i nauczania szkolnego opartego na mechanizmach Web 2.0. Skupia się na efektywności kształcenia cyfrowych tubylców. Informatycy uważają go za pedagoga, a pedagodzy - za informatyka. Z netbookiem rozstaje się tylko podczas jazdy konnej oraz tanga argentyńskiego (czyli często); ze smartfonem - rzadko. www.enauczanie.com

       

      Jarosław Lipszyc

      Prezes Fundacji Nowoczesna Polska, członek prezydium Koalicji Otwartej Edukacji, członek komitetu Obywateli Kultury, współzałożyciel stowarzyszenia im. Stanisława Brzozowskiego, członek komisji rewizyjnej Internet Society Polska. Przed pracą w Fundacji wieloletni dziennikarz, poeta i muzyk, aktualnie aktywny propagator nowoczesnej edukacji oraz wolnej kultury. Autor koncepcji portalu „Włącz Polskę” Ministerstwa Edukacji Narodowej. Aktywnie uczestniczył w akcji społecznej na rzecz przeprowadzenia konsultacji środowiskowych wprowadzenia Rejestru Stron i Usług Zakazanych, uczestnik debaty “Zapytaj Premiera”, uczestnik debat o ACTA i przyszłości praw autorskich, aktywny promotor dialogu i współpracy sektora pozarządowego z administracją publiczną.

      Alicja Pacewicz

      Jestem współzałożycielką, wiceprezesem zarządu i dyrektorem ds. programów i wydawnictw CEO. Współtworzę wizję i strategię działania CEO. Opracowuję programy edukacyjne, podręczniki dla uczniów, scenariusze zajęć i poradniki dla nauczycieli, programy i materiały szkoleniowe. Prowadzę szkolenia dla nauczycieli i trenerów. Skończyłam ekonomię ze specjalnością handel zagraniczny w Szkole Głównej Handlowej. Po pracy najchętniej koleguję się z mężem, synami, spotykam się z bliskimi, jeżdżę na rowerze, podróżuję, czytam gazety i oglądam telewizję BBC.

       

       

      Marcin Polak 

      Twórca i redaktor naczelny portalu o nowoczesnej edukacji Edunews.pl, prawnik i ekonomista, edukator z zamiłowania. Od kilkunastu lat zajmuje się profesjonalnie edukacją i komunikacją społeczną realizując autorskie projekty, społeczne i komercyjne, o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. W latach 2002-2007 kierował działalnością edukacyjną Narodowego Banku Polskiego, prowadząc kilkadziesiąt programów edukacji ekonomicznej i finansowej. Tworzy i realizuje autorskie programy edukacyjne z wykorzystaniem metody edutainment oraz e-learningu. Członek Rady Polski Przedsiębiorczej oraz w latach 2008-2011 Grupy Ekspertów Komisji Europejskiej ds. Edukacji Finansowej. Kontakt: kontakt[at]edunews[dot]pl

       

       

      Katarzyna Sawko

      Współtwórczyni InfoPragi, animatorka kultury, lingwistka (absolwentka UW), autorka projektów stowarzyszenia Monopol Warszawski, współpracownica Towarzystwa Inicjatyw Twórczych “ę” (Bajkowanie, Seniorzy w akcji, Latający animatorzy kultury), Działu Edukacji Zachęty, Towarzystwa Przyjaźni Polsko-Francuskiej, gdzie uczyła jęz. francuskiego, oraz Centrum Edukacji Obywatelskiej, dla którego stworzyła m.in. kursy internetowe (np. Ślady Przeszłości, Literacki Atlas Polski). Przez półtora roku koordynowała projekty związane z kulturą remiksu i edukacją medialną w Fundacji Nowoczesna Polska. Obecnie pełni funkcję koordynatorki Koalicji Otwartej Edukacji i community manager Creative Commons Polska w Centrum Cyfrowym.

       

       

      Krzysztof Siewicz

      Dr Krzysztof Siewicz, prawnik specjalizujący się w prawnych aspektach przetwarzania informacji. Dr Siewicz jest pracownikiem Centrum Otwartej Nauki ICM UW, adiunktem w Katedrze Prawa Informatycznego WPiA UKSW oraz współpracownikiem kancelarii prawnej GWW LEGAL jako of counsel. Dr Krzysztof Siewicz ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz uzyskał dyplom LLM Central European University w Budapeszcie. Doktorat o ochronie wolności użytkowników oprogramowania obronił na Uniwersytecie w Lejdzie (Holandia). Jest autorem szeregu publikacji naukowych poświęconych korzystaniu z technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz posiada wieloletnie doświadczenie doradcze w tej tematyce.

       

      Kamil Sijko

      Absolwent SWPS (2008, psychologia społeczna), psycholog. Asystent w Pracowni Analiz Społecznych, na Instytucie Socjologii SWPS, pracuje również w Instytucie Badań Edukacyjnych. Naukowo zainteresowany szerokim spektrum tematów, ale przede wszystkim edukacją, nowymi technologiami (w tym grami komputerowymi), zagadnieniami rynku pracy. Praktyk badań społecznych, zwolennik stosowania metod mieszanych (mixed-method) w naukach społecznych. Koordynator narodowy badania International Study of Computer and Information Literacy (ICILS), członek grupy eksperckiej Komisji Europejskiej nt. wskaźników wykorzystania ICT w edukacji. Prywatnie entuzjasta nowych technologii i wszelkich gadżetów. W wolnym czasie bardzo lubi  czytać (na e-booku oczywiście), jeździć na rowerze, robić zdjęcia (aparatem cyfrowym naturalnie) i grać (na konsoli i nie tylko).

      Anna Sobala-Zbroszczyk

      Anna Sobala-Zbroszczyk - jest dyrektorem 2 Społecznego LO im. Pawła Jasienicy w Warszawie, jednej z pierwszych szkół niepublicznych w Polsce. Konsultantka akcji "Szkoła z klasą", autorka publikacji na tematy edukacyjne w czasopiśmie "Dyrektor Szkoły", a także np. w "Gazecie Wyborczej". Działa w organizacjach pozarządowych zajmujących się oświatą, tj. Społeczne Towarzystwo Oświatowe, Stowarzyszenie Dyrektorów Szkół Średnich, Związek Edukacji PKPP "Lewiatan". Wielka zwolenniczka szkoły niezależnej, autonomicznej i liberalnej (w klasycznym oświeceniowym rozumieniu tego słowa). Z wykształcenia humanistka (literatura, filozofia), ale od roku także dyplom MBA na Akademii Leona Koźmińskiego.

      Moja ulubiona definicja zarządzania (nieustannie stosowana w praktyce :) "to wędrówka przez chaos i przekształcanie konfliktu we współpracę".

       

      Katarzyna Szymielewicz

      Prawniczka, aktywistka, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Development Studies w School of Oriental and African Studies w Londynie. Współzałożycielka i dyrektorka Fundacji Panoptykon, zajmującej się problematyką ochrony praw człowieka w kontekście rozwoju nowych technologii . Działa w ramach międzynarodowych koalicji organizacji pozarządowych: Social Watch - inicjatywy na rzecz rozwoju społecznego i przeciwdziałania wykluczeniu; oraz European Digital Rights Coalition - inicjatywy na rzecz ochrony praw cyfrowych w Unii Europejskiej. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu ochrony prywatności, danych osobowych i nowych technologii.