• Szkoła Ucząca Się
    • Ocenianie Kształtujące - serwis edukacyjny
    • Nauczyciel 1. klasa
    • Solidarna Szkoła
    • Kształcenie Obywatelskie w Szkole Samorządowej (KOSS)
    • Konkurs Wiedzy Obywatelskiej i Ekonomicznej
    • Szkoła z klasą 2.0
    • WF z klasą
    • Koduj z Klasą
    • Klasna Shkola
    • Młodzi przedsiębiorczy
    • Szkoła tolerancji
    • Cyfrowa Akademia
    • Rozmawiajmy o uchodźcach!
    • Samorząd uczniowski
    • Młody Obywatel
    • Weź oddech
    • Edukacja globalna
    • Zgodnie z naturą
    • Kulthurra!
    • Filmoteka szkolna. Akcja!
    • Włącz się. Młodzi i media
      • Nienawiść. Jestem przeciw!
      • Wrota Wiedzy
      • Młodzi głosują
      • Nagroda im. Ireny Sendler
      • Mamy prawo
      • Gimnazjalny Projekt Edukacyjny
      • Opowiem ci o wolnej Polsce
      • W świat z klasą
      • Ślady przeszłości - uczniowie adoptują zabytki
      • Czytam sobie w bibliotece
      • Mistrzowie kodowania
      • Działasz.pl
      • Centrum Edukacji Obywatelskiej
      • Sejm Dzieci i Młodzieży
        • Akademia uczniowska
        • Aktywna edukacja
        • Noc bibliotek
      Szkoła tolerancji

      Liderzy i Liderki Tolerancji

      Liderzy i Liderki Tolerancji

      Wszyscy wiemy, że uprzedzenia niszczą więzi międzyludzkie i  blokują rozwój kapitału społecznego. Dyskryminacja ze względu na ubóstwo, homofobia, dyskryminacja kobiet, ksenofobia – to główne przesłanki dyskryminacji wskazywane przez najnowszy raport TEA „Dyskryminacja w szkole – obecność nieusprawiedliwiona”, analizujący stan tolerancji w edukacji formalnej w Polsce. W całej Europie istnieje tak zwany "syndrom uprzedzenia",  ale wśród badanych krajów zespół ten jest najsilniejszy właśnie naszym kraju i na Węgrzech (Fundacja Eberta, 2011).  Trzeba  przezwyciężyć  bierność  i "efekt widza", pokonać strach i podjąć zdecydowane działania (F. Zimbardo, 2013). Dotyczy to także młodzieży, która ze stereotypami i uprzedzeniami spotyka się w szkole, na podwórku i w Internecie, gdzie statystycznie spędzają ponad 6 godzin dziennie (TNS Polska 2013). Niestety, jak stwierdza raport TEA z 2011 r. "Wielka nieobecna " polska szkoła nie jest przygotowana do tego by rozwijać u nich kompetencje antydyskryminacyjne.

      Nasz program "Liderzy i Liderki Tolerancji" powiązany ze „Szkołą Tolerancji” ma dotrzeć poprzez praktyczne działania do szkół, lokalnych społeczności i w przestrzeń cyfrową, by przeciwdziałać dyskryminacji i budować postawy otwartości i równości.

      Program skierowany jest do:

      15 młodych nauczycieli i nauczycielek, którzy chcą podnieść swoje kwalifikacje i zrealizować  ze swoimi uczennicami i uczniami projekty szkolne – kampanie społeczne na rzecz tolerancji i antydyskryminacji. 

       

       

        

       

       

                                                                         

       

       

       

       

            

             Program powstał dzięki wsparciu:  Ambasady USA w Polsce!       

       

      ****

       

      Przedstawiamy prezenatcję z  liderami i liderkami Szkoły Tolerancji, którzy działają na polu antydyskryminacyjnym oraz organizują lokalną sieć nauczycieli - trenerów antydyskryminacyjnych. 

      Niektórzy z nich są mentorami uczestników i uczestniczek naszego projektu!

       

      (Polecamy oglądanie prezentacji na całym ekranie i przybliżanie rolką myszki artykułów o naszych liderach.)