• Szkoła Ucząca Się
    • Warsztaty Szkoły Uczącej Się dla rad pedagogicznych
    • Ocenianie Kształtujące - serwis edukacyjny
    • Nauczycielska Akademia Internetowa
    • Studia Podyplomowe Liderów Oświaty
    • Solidarna Szkoła
    • Kształcenie Obywatelskie w Szkole Samorządowej (KOSS)
    • Akademia uczniowska
    • Aktywna edukacja
    • Szkoła z klasą 2.0
    • WF z klasą
    • Szkoła tolerancji
    • Mistrzowie kodowania
    • Samorząd uczniowski
    • Młody Obywatel
    • Edukacja globalna
    • Młodzi przedsiębiorczy
    • Kulthurra!
    • Filmoteka szkolna. Akcja!
    • Włącz się. Młodzi i media
    • Nienawiść - jestem przeciw!
    • Wrota Wiedzy
    • Młodzi głosują
      • Nagroda im. Ireny Sendler
      • Mamy prawo
      • Sejm Dzieci i Młodzieży
      • Rozwijanie uczenia się i nauczania
      • Ocenianie kształtujące w Szkole uczącej się
      • Gimnazjalny Projekt Edukacyjny
      • Opowiem ci o wolnej Polsce
      • W świat z klasą
      • Młodzi Aktywiści Prezydencji
      • Poczytaj mi przyjacielu
      • Ślady przeszłości - uczniowie adoptują zabytki
      • Centrum Edukacji Obywatelskiej
      Szkoła z klasą 2.0

      Szkoła z klasą 2.0 pełna pomysłów!

       Jak święty Walenty grał w kosza? Czemu Ewka przestała płakać i kto powiedział „Yes we KEN”? Czyli co się działo w Szkole z klasą 2.0 w edycji 2010/2011.

      W poprzedniej edycji uczniowie wraz ze swoimi nauczycielami oszaleli na punkcie TIK. W swoich projektach wykorzystywali nowe technologie od lekcji  matematyki  zaczynając na wychowaniu fizycznym kończąc. Uczestnicy szkoły z klasą 2.0 bardzo kreatywnie wykorzystywali TIK m.in. do realizacji swoich projektów czy zadań TIK.

       

      Uczniowie z Zespół Szkół Elektronicznych, Elektrycznych i Mechanicznych z Bielska-Białej nakręcili film pt.: „Nie płacz Ewka”. 

      Piątka podopiecznych Ewy Malcher nagrało krótki filmik w ramach realizacji 7 punktu Kodeksu -„Nauczcie tego dorosłych”. Na nagraniu widać, jak uczniowie zachęcają swoją polonistkę do odrzucenia papierowych książek i zastąpienia ich na elektroniczne. Ale to nie wszystko co przygotowali uczniowie z Bielska-Białej! Na szkolnym festiwalu uczniowie chwalili się swoimi oryginalnymi reklamami produktów spożywczych z czasów Napoleona, a także filmikami o Frankensteinie.

       

      „Yes we KEN” dla nowych technologii powiedzieli uczniowie z IV LO im. KEN w Bielsko-Białej.

      Uczniowie postanowili nagrać film dokumentujący talent, zapał i prace swoich kolegów podczas przygotowań do musicalu „Romeo i Julia”. Jeśli jesteście ciekawi efektów pracy podopiecznych Magdaleny Tomaszek  to na youtube znajdziecie film „Yes we KEN”.

       

      Nie tylko musicale czy filmiki wzbudziły zachwyt zespołu Szkoły z klasą 2.0. Podziwialiśmy także twórcze wykorzystanie TIK na lekcjach.

       

      Uczniowie Tomasza Kukli, poznali życie autorki „Ani z Zielonego Wzgórza”,

      wspólnie poznali elementy ze świata przedstawionego w powieści, a na koniec wykonali przewodnik po ulubionych miejscach Ani. Uczniowie dzięki tablicy interaktywnej i portalom internetowym mogli m.in. przekonać się gdzie leży tytułowe ”Zielone Wzgórze”, jak w tym momencie wygląda oraz gdzie się znajduje miejsce narodzin Lucy Maud Montgomery-autorki powieści. Tu znajduje się scenraiusz lekcji.

       

      Ciekawa lekcja na walentynki?

      Podopieczni Agnieszki Hermy odpowiadali na pytanie „jak św. Walenty grał w kosza?". Licealiści, dzięki kalkulatorom graficznym musieli wykonać symulację lotu piłki do kosza. Ale nie tylko! „Zadaniem uczniów, było […] zaprojektowanie serca, które miało powstać na bazie doświadczeń wyniesionych z poprzedniego etapu pracy z kalkulatorami graficznymi. Każdy uczeń miał za zadanie narysować serce, poprzez „sklejenie” dwóch wykresów funkcji kwadratowej (przedstawionej w postaci ogólnej, kanonicznej, lub iloczynowej) oraz dwóch prostych”. Pod tym linkiem znajduje się pełen opis lekcj.

       

      Jak kwiaty liczą czas?

      Czyli  kolorowy zegar kwiatowy Barbary  Rakickiej. Pomysłodawcą zegara kwiatowego jest Karol Linneusz i to dzięki jego odkryciu gimnazjaliści mieli stworzyć projekt swojego „kwiatowego czasomierza”. Uczniowie wykorzystywali Internet, różnego rodzaju aplikacje czy  programy graficzne.

       

      Jeśli jeszcze nigdy nie wykorzystali Państwo TIK w swojej pracy, nic straconego! W tegorocznej edycji będzie możliwość na zrealizowanie swoich pomysłów z wykorzystaniem nowych technologii.

      Zapraszamy!

      EF