• Szkoła Ucząca Się
    • Ocenianie Kształtujące - serwis edukacyjny
    • Nauczyciel 1. klasa
    • Solidarna Szkoła
    • Kształcenie Obywatelskie w Szkole Samorządowej (KOSS)
    • Konkurs Wiedzy Obywatelskiej i Ekonomicznej
    • Szkoła z klasą 2.0
    • WF z klasą
    • Koduj z Klasą
    • Klasna Shkola
    • Młodzi przedsiębiorczy
    • Szkoła tolerancji
    • Cyfrowa Akademia
    • Rozmawiajmy o uchodźcach!
    • Samorząd uczniowski
    • Młody Obywatel
    • Weź oddech
    • Edukacja globalna
    • Zgodnie z naturą
    • Kulthurra!
    • Filmoteka szkolna. Akcja!
    • Włącz się. Młodzi i media
      • Nienawiść. Jestem przeciw!
      • Wrota Wiedzy
      • Młodzi głosują
      • Nagroda im. Ireny Sendler
      • Mamy prawo
      • Gimnazjalny Projekt Edukacyjny
      • Opowiem ci o wolnej Polsce
      • W świat z klasą
      • Ślady przeszłości - uczniowie adoptują zabytki
      • Czytam sobie w bibliotece
      • Mistrzowie kodowania
      • Działasz.pl
      • Centrum Edukacji Obywatelskiej
      • Sejm Dzieci i Młodzieży
        • Akademia uczniowska
        • Aktywna edukacja
        • Noc bibliotek
      WF z klasą

      Pilates - modne zajęcia WF

      Dzieci i młodzież spędzają w szkole wiele godzin a większość lekcji odbywa się w pozycji siedzącej. Dodatkowo ciężkie torby, plecaki i kolejne godziny spędzone przed telewizorem lub komputerem nie pomagają zadbać o zdrowy kręgosłup uczniów. Kręgosłup jest najbardziej obciążony w pozycji siedzącej, podczas której jesteśmy pochyleni do przodu, a nasze plecy są zaokrąglone. Jest to najczęstsza pozycja przybierana przez uczniów podczas lekcji.

      Zadaniem nauczycieli, opiekunów, rodziców jest nauka prawidłowej postawy oraz walka z brakiem aktywności fizycznej wśród ich podopiecznych. Sposobem na utrwalenie prawidłowej postawy, a także na zabezpieczenie naszego kręgosłupa przed efektami długotrwałej pracy siedzącej, są ćwiczenia ukierunkowane na wzmacnianie gorsetu mięśniowego otaczającego tułów zarówno z przodu jak i z tyłu. Wzmocnienie tych mięśni pozwoli na stworzenie „stelaża” mięśniowego utrzymującego prostą sylwetkę. Bardzo dobrym rozwiązaniem, pomocnym we wzmacnianiu mięśni stabilizujących kręgosłup i jednocześnie formą prewencji powstania wad postawy, jest system ćwiczeń PILATES.

      Pilates to ćwiczenia wykonywane w spokojnym tempie, wielokrotnie powtarzane wraz ze świadomym oddechem. Dzięki ćwiczeniom rozwijamy siłę i elastyczność mięśni, a także budujemy coraz większą świadomość naszego ciała bez forsownego wysiłku. Pilates kształtuje stabilność ciała, a także pozwala na rozwijanie równowagi. Ich autorem jest Joseph Pilates.

       

      Zachęcamy Was do zapoznania się z naszym najnowszym scenariuszem lekcji z zakresu pilatesu.

      Pokażcie swoim uczniom, że WF w szkole też może być modny!

       

      Autorką scenariusza jest Natalia Puciłowska - dyplomowana instruktorka fitness, kulturystyki, pływania oraz aqua aerobiku.

      Skojarzone pliki: